Godmorgon 7/1 2011
Hej alla morgonpigga!
Själv är jag idag ofrivillig morgonpigg eftersom jag vaknade redan 0508 av att den lilla radion i sovrummet spelade opera! och eftersom opera är inte riktigt är min melodi när det gäller godnattvisor, så sa knoppen bing! och jag var klarvaken.
Tycker det verkar mörkare nu på morgonen än tidigare, men det kanske bara är tjockare moln som spökar.

#0 Opera är väl trevligt?
Morgon!
Sitter på jobbet och dräller, mer eller mindre. Väntar på att vi skall få information så att vi kan göra lite arbetsordrar.
Tror jag skall lämna in bilen till verkstaden redan ikväll, den skall servas på måndag. Den är dock lite vitare än vanligt, så de vill nog tina upp den ordentligt.
När jag kommer hem är det stallrally som vanligt och lite motion av kusar som gäller.
Ha en bra dag!
God morgon! Ligger fortfarande i sängen. Jag kan inte minnas senast jag låg i sängen enda som till nu, kl 09!
Jag är en sån som brukar gå upp mellan 7 och 8 även om jag är ledig.
Men nu ska jag gå upp snart och ge mig själv lite frukost, sedan ska jag ut till stallet och se om mina pållar överlevt gårdagen snöstorm!

#1 jag har egentligen inget emot opera som så, men det är ingen musik som jag kan somna till
…
Stallet här med lite senare..så mkt snö att ponny nästan försvinner i hagen man ser bara ett täcke utan ben som försöker pulsa runt..
Ska göra honom lite piffig med lindor o boots o lina honom i vårt lilla ridhus. Eller tömköra.
Massage även, han är ju "min" tills på söndag. har kommit på det ultimata kliverktyget - en hundborste - den river sådär lagom tydligen!
Gatorna här är katastrof nu - bor man som vi på icketrottar-sidan belönas man med en pansarvall när plogen dragit förbi. Suck. Plus gigantiska snöhögar som det ej går att mötas..Känns som julklappen borde varit en snöslunga..
Jäklar vilket slaskskit det är nu och när jag var ut till stallet! Men en kort skrittrunda blev det ändå. Tänkte att jag skulle haka på de tjejerna som rider igång ridskolans hästar nu men det gör jag nog inte igen. Dom skrittade typ en km på rak väg och sedan var det dags att vända och skritta hem igen. hehe
tråkigt!
Nu har jag även ringt Agria och sagt upp Zinzanos livförsäkring. från att ha betalat en årspremie på 3800kr så är den nu på 1500kr!
Rätt stor skillnad så jag är nöjd 
Ska göra något liknande med Lillhästen! Fast han får nog behålla lite livpeng men inte så mycket som uppfödarna försäkrat honom som jag tog över försäkringen när jag köpte honom. Dyrt dyrt!
Viktigast för mig är att pållarna har veterinärvårdsförsäkring!