God förmiddag 17 januari 2011
Redan varit ute och fodrat och släppt ut. Sen tillbax kl 11 o ta in Ambo som ska få en genomkörare med vår osteopat. kan jag varmt rekommendera - hon gör underverk.
total ishalka fick ha broddar ena pållen hade bara 2 per hov o slirade mkt. Vi kör 4 per hov - en stor skillnad!
Försöker starta igång en gammal surdeg till jobb ibland är det segt!

God förmiddag.
Här är det inte bara hästarna som behöver broddar. Efter en natt av plusgrader och lite regn var det knappt jag tog mig nedför backarna med broddar själv. Blev omkörd av en cyklist som kom sladdande på tvären så att det slog gnistor om dubbdäcken… Ganska effektfullt, men det såg rent livsfarligt ut… 
Varmväder är utlovat den närmaste veckan så nu är det nog slut på den härliga skidåkningen… 

Gör ett tappert försök att organisera veckan. #0 Det här med surdegar känns igen. Usch inget skoj.
Ishalkan har ett fast grepp. Igårkväll drog vi upp en granne ur diket, och höll själva på att inte komma upp för vägen så vi kunde köra in på uppfarten. Det var skridskois i krökande uppförsbacke. Men efter mycket eget grusande och efter att alla tre bilarna som inte kunde ta sig upp, backat till plan mark, kunde vi ta sats och lyckades ta oss upp. Men det var med hjärtat i halsgropen.
Imorse kom han som sköter vägen och grusade vår väg så att man vågade ta sig till jobbet, men resan tog 40 min mot normala 30 pga isiga och blöta småvägar. Man såg ju inte vad som var blankis och vad som var vatten! Ska bli spännade och se om man klarar uppfarten med åretruntdäck i em.