Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 1484 ggr
Kjerulfia1
0

Godmorgon 3/2 2011

och isen håller i sig…. fasen, jag gillar ju vinter med snö och kyla, men denna jädra blankis överallt! skitläskigt att både gå och åka bil. Nu ska det ju iofs vara plussgrader i flera dagar och lite regn så det är bara hoppas att isen smälter.

Hon som tog ut hästarna ringe nyss och berättade att Gittan åkt skridskor i hagen för att sedan antagligen drattat omkull när hon försökte hoppa (?!) över ett staket inne i hagen och sedan stå blick stilla Gråter. Så nu får hon stå inne. Hon hade inga yttre skador, och verkade inte halt, men jag åker ut på lunchen för säkerhets skull och kikar till henne. Suck. 

Nu önskar jag mig en jättehårtork som kan värma och blåsa bort all is och annat j-skap. Alternativt att det kommer mycket snö igen.

Vad jag gillar tråden med Bild och stam Kyss!

Sassenach
0

Morgon!

Tog en tur ner i ett dike igår med bilen, så det är väldigt halt på vägarna här i skogarna också.

Det blir till att mäta hästfötter ikväll efter hö och halmhämtning. Här skall införskaffas boots så vi kan ta oss ut i skogen.

Annars är det ganska lugnt på jobbet, skall nog ner på stan och shoppa lite på lunchen.

Ha en bra dag!

liljegren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Isen vill jag inte ha kvar, men snön kan väl få ligga kvar i alla fall? (A)

monsterpony
0

#2 Oh! Vilken härlig bild. Vem är pållen? Cool

Även här är det isgata modell värre. Eventuellt kan vi hoppas på lite sludd på lördag, men sen blir det plus igen, så isen får man nog dras med ett tag till… Rynkar på näsan

liljegren
0

det är kicki80's häst som jag har på foder, Paloma II E: Viggen U: Liljegårdens Eloise =)

[AlphLauren]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 jag tog mig själv ner i backen i förrgår… svinhalt, jag önskar jag hade broddar!! och jag önskar att ingen såg mig för det var nog ingen vacker syn när jag försökte ta mig upp!!

Haha varför tycker man alltid det är så pinsamt att halka?? Cool

Jag har införskaffat boots till Zinzano som jag har broddat. Har ridit med dom två gånger och vi -hör och häpna- TRAVAR på de isiga vägarna nu, äntligen!!

Jag slänger in en bild på den modellen jag valde att köpa, cavallo sport boots.

Om du mäter fötterna på din häst och det visar sig den verkar ha samma storlek som Z så får du gärna prova mina om du inte redan vet vad du vill ha :)

Sassenach
0

#5 Tyckte han att det var kul att trava?

Funderar på basic varianten, får se vad han rekomenderar. Han har 123- 125mm långa hovar. Så det borde bli stl 2 om jag minns tabellen rätt. Tack för erbjudandet, får se om du har samma storlek.

[AlphLauren]
0

#6 Det är storlek två jag har :)

Zinzano har 12,5 cm på längden. Jag har lagt i en sula i bootsen (gjord av en 4 mm tjock musmatta) då jag tycker bootsen var på gränsen till för höga och därför inte gick att spänna som jag ville ha dom.

Nu sitter dom helt perfekt! Du får gärna testa dom! Jag kan iofs ta med dom ut till dig nån gång, jag har aldrig varit och hälsat på dig och din pålle hemma ju Skrattande

Kjerulfia1
0

Rapport: Vänster kota var tjock när jag kom efter omkulldrattandet igår och hon var lite stel. ja, ja så är det. Nu får hon ta det lugnt lite till tills underlaget har förbättrats lite granna.