Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1468 ggr
RC71
0

Godmorgon 6 feb 2011

Baktrött i dag efter många mil i bil i går. Solen skiner och hästarna verkar njuta av vädret lika mkt som jag. Lite hästvisning i em, för övrigt en ganska lugn söndag med bara dom vanliga måstena på chemat.

Ha en bra söndag Glad

monsterpony
0

Här har det äntligen kommit ny snö, så jag ska ut och åka skidor så snart frukosten kommit ner i magen.

ambo
0

Baktrött här med..här är lite stall på g också. Ambo tappa en framdoja igår ute så Maja fick gå typ en trekvart tillbax till stall..ponny bara gled ut me höger fram hela tiden. Hon hitta dojan iaf, i snön alltid nåt! Törs inte ens släppa ut honom idag me tanke på våra ishagar. Vi är skadeparanoida..

Ska göra mig till, glädja de övergivna härhemma och inhandla massa fläskkarré o göra en smarrig gryta av det me katrinplommon, äpplen potatis mm. Plus fixa efterrätt.

Ha det bäst med marorna Glad

Kjerulfia1
0

Godmorgon!

Vilken fin dag det verkar bli! Det här med isen är ju inte ett dugg skoj och nu verkar det bli fortsatt kallt. Jag som hade hoppats på att all jobbig is skulle smälta bort. Nu är det bara att hoppas på att det snöar en decimeter eller två så vi får tillbaka ett bra underlag igen. 

Gittan får husera i sjukhagen eftersom stora delar av ordinarie hagen inte är lämplig för någon utan broddar och hon visade ju häromdagen att hon inte är någon skridskoprinsessa! Hon var fortfarande lite tjock vid kotan igår och men inte alls lika stel, så det går åt rätt håll. 

Uppdatering för er som inte läst torsdagstråden. I torsdags morse gjorde hon en monstervurpa på isen i hagen, försökte hoppa ett staket i paniken och vågade, när hon väl stog på alla fyra igen, inte röra en fena. Så just nu tar vi det MYCKET lugnt.

RC71
0

#3 Ajaj. Isen är verkligen förrädisk just nu och skiftar mkt i "farlighetsgrad" under dygnet. Rynkar på näsan

ELS
0

Här har snön nästan försvunnit helt men vi har en hel del farliga isfläckar kvar tyvärr, skodde hästarna runt om med 4 brodd förra veckan då det började närma sig gränsen för att tordas släppa ut dem annars. En kollegas fölunge halkade illa på isen för någon vecka sedan och fick avlivas, hemskt….Gråter

Känns som vår i luften ute i dag, härligt!

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Goddag!

Det värsta med att ha semester är att man ska sparka igång sig själv efteråt… jobbar fortfarande på det, men har inte fått många knop gjorda ännu.

Mindre snö nu än när jag åkte iallafall, det är possitivt! Fast helst hade jag sett att isen försvunnit också, men man kan ju inte få allt

RC71
0

#6 Ja, det brukar var jobbigt att komma igång efter ledighet. Man behöver nästan ett par "omställningsdagar"

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Väldigt glad över att komma hem en fredag… så får man iallafall helgen på sig att starta upp hemmalivet igen. Hade aldrig orkat gå o jobba igår kan jag säga!