Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1565 ggr
monsterpony
0

God morgon 13/2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon från Gamla Svedala. Flög hem i går via Köpenhamn och sen tåg därifrån. Minst lika smidigt som att ta det via Arlanda. Konstig upplevelse när vi flög in över Danmark dock och marken hade en konstig brungul ton…? Aha! De har inte så mycket snö här… Skäms

Idag verkar det kunna bli en bra skiddag öven här så jag satsar på att få njuta av några mil i platta spår.

Ha en skön dag på er!

ambo
0

Godmorgon från huvudstadens utkanter. Kallt. Fasar för nästa helg då vi ska ut och tävla både lördag & söndag..med Prisse lördag 2 klasser och Ambo 1 klass söndag. Uppstart lixom. Tja, det blir att täcka upp folk & fä.

Annars en lugn söndag..stallmöte först och sen ut till lilla mamsen en stund med matkasse, fika och elda i hennes kamin.

RC71
0

Godmorgon alla! Nu kom solen här efter en lite grå morgon. Hästarna äter upp det sista av sitt morgonhö i solskenet och verkar njuta av en vinstilla morgon. Pappersarbete på chemat i dag. Bäst att sätta fart! Glad

Kjerulfia1
0

Godmorgon!

Har precis var ute på en frisk morgonpromenad med mor. Vi följde Upplandsleden förbi Brantshammar, mest för att jag var nyfiken på vart den svängde av ner i skogen, det tog ca 50 min fram och tillbaka.

Idag är det jag som kvällsfodrar så det blir ett sent stallpass.

colleen
0

God dag!

Här skiner solen idag också. Kallt ute, men får väl tycka att det är okej även om jag mycket hellre skulle ha vår nu! Men den dröjer väl ett tag till skulle jag gissa.

Ska snart ut och fixa lite i stallet. Sen blir det kanske lite pyssel med hästarna efter att de kommit in och ätit.

Har tänkt att titta på Änglagård 2 idag. Och fixa lite mat. Funderar på vad som ska hamna i grytorna bara.

~Jag tror på ödet~

Denna kommentar har tagits bort.
-AKW-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godkväll!

Kom just från stallet där det var -16 utomhus men lite varmare inne i stallet. Hällde ljummet vatten i vattenhinkarna för att fördröja frysningen. Men så blir det när man prioriterar stora boxar, högt i tak och bra ventilation. Jag är så nöjd med "mitt" stall. Glad

Idag firade vi sonens 17-årsdag med lunchgäster så jag hann inte vara ute med hästarna.  Bifogar bild på de fantastiskt fina och goda tårtor som en kompis dotter bakat. De gjorde succé. Tungan ute

Akerberg
0

God kväll

Gått tipspromenad på förmiddagen, svåra frågor! Hämtade även upp mitt pris för närmst gissning på skiljefrågan förra gången jag var där (någon gång strax efter nyår tror jag) Jag var 16 meter ifrån exakta antalet meter vi gått under den promenaden =)

Konstigt nog finns det alltid städ att ta tag i, fattar inte detta fenomen! Badrum och köksgolv fick sig en omgång idag.

Nu ska jag med största försiktighet för att inte sätta nya fläckar på blandaren försöka ta ett bad

Sassenach
0

Go' Kväll!

Här är det kallt, kallt, kallt. Vågar inte titta på termometern.

Har varit ute och motionerat Kråkan nu på kvällskvisten, han tyckte turen var alldeles för kort. Skall nog länga den imorgon, vill ju inte att han skall få skav.

Annars har det varit städning på schemat idag, dammvippa, dammsugare och skurhink. Det vara bara ett rum som inte blev hel"drabbat".

Så det är duschning av mig själv, natt matning av djuren och sista avsnittet av Sherlock som väntar.

Sov gott i mara sverige.