Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 603 ggr
Kjerulfia1
0

Godkväll 5 mars 2011

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Idag har jag och Gittan varit iväg på vår första träning. Hon är ju en ängel att lasta vilket är jätteskönt och åka transport är inget konstigt.

Det var löshoppning på Brantshammar, vilket är 5-10 min bort med transport. Hon skötte sig helt OK. Snabbast gångarten blev dock trav, men det var ju så mycket nytt, annat underlag, speglar (!), och inte minst hinder ! Hoppa gjorde hon iallafall och tränare A var nöjd. Första gången hon upptäckte speglarna stod hon och tittade och undrade vad det var för ponny som tittade tillbaka, men där fick hon ju inte stå, hon skulle ju hoppa!

Nu är det nästan vår. Det har smält undan något helt kopiöst de senaste dagarna. På tomten har vi fläckar i söderläge som är helt snöfria nu!

-AKW-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godkväll! Här har det varit soligt men blåsigt idag. Men då torkar ju snön bort fortare. Man kan ana att våren är på väg. Idag var det så pass varmt att jag kunde ta av mig vantarna och fota i hagen lite. Det tar tid innan hästarna har ledsnat på att följa efter mig och trycka mulen i objektivet. Men här hittade Arizona och Bolzano en pinne att dela på. :-) (Vart har gula gubbarna tagit vägen?)

Denna kommentar har tagits bort.
Kjerulfia1
0

#1 Jag har dom Skrattande. Men det verkar finns en del buggar kvar. Till exempel ska det vara 4 som har skrivit i den här tråden! innan det här inlägget.

[MaritWal]
0

Får se om detta kommer in… Vår lilla bruna har också blivit svart. Vi trödde att hon var gulbrun, men mamma är testad och hon har ingen gulgen, så det måste ha varit brun ändå. Men nu som sagt nästan svart.

-AKW-
0

#5 Nej, det var mitt inlägg som blev trippelt! Men jag lyckades till slut ta bort de extra. Jag har fortf inga gula gubbar och inte får jag till några blankrader heller.

[MaritWal]
0

AKW, "Vart har mina gula gubbar tagit vägen?" Trodde jag du menade att fölen gått från gulbruna till svarta som de nu var på kortet!!! Därav mitt svar :D :D :D