Godmorgon! 9 mars 2011
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Dagsformen på iFokus verkar något bättre idag än i går. 
Min egen dagsform är OK, det verkar bli en trevlig och solig dag, så jag hoppas att dagsmejan tar MYCKET på isen och snön i hagen. Eftersom underlaget i hagen (i kombination med att det är backigt), men framför allt på vägen dit, är som det är har Gittan fått gå i lilla hagen nära stallet de senaste dagarna. Inte helt populärt, men matte vill inte återupprepa vurpan hon gjorde i början av februari. Det blir till att kolla hagens snö och is status varje em nu i veckan, och hoppas att hon kan gå tillbaka till polarna så snart som möjligt. Hon är den enda av dem som inte har skor.
Så, för att varken Gittan eller jag ska bli för knäppa har vi hjärngympa den här veckan. I måndags longerade vi med sadel och hängande stigbyglar. Funkade hur bra som helst. Ja, longeringen är väl långt i från perfekt, men hon skrittar/travar runt i något som kan kalla cirkel. Sadel och något som hänger ner på sidorna bryr hon sig inte om.
Igår hängde vi runt halsen och i manen. Pållan bara skrittade på i sin egen raska takt
och brydde sig inte om att matte höll på med konstiga saker. Nästa vecka är det insittning på G, det ska bli SÅ spännande. Jag kan knappt bärga mig.
Idag blir det promenad i eftermiddagssolen. Mysigt!

Förkylningen är bättre, så jag är tillbaka på jobbet idag.
Jag har hunnit vara en vända ut på labb och jobba lite vilket i vanlig ordning slutade med att jag städar upp och hutar åt folk att skärpa sig… Jag ska försöka att inte göra så mycket övertid idag så att förkylningen ger med sig ordentligt och inte kommer tillbaka, men det finns en del att ordna med så vi får väl se hur det går med den planen…
#0 Duktig pålla! Jag håller tummarna för nästa vecka.
Här i roslgen jobbar man och står i!
Jag har varit duktig och ridit så många dagar i rad nu så nu tar jag ett break idag! Har jobbat lite extra hårt på jobbet idag också så det passade bra. Dessutom har jag fått flera nya mail om folk som vill ha grejer från min boutique ;) Så har svarat dessa människor nu och plockat ihop deras grejer i hemtagna kartonger från jobbet :) Återvinning is the shit!! 
Pållen är annars himla fin och mjuk att rida just nu. Super verkligen. Jag är lite orolig över flytten bara. Det blir bra för jag kommer kunna banta honom MEN frågan är om denna nyfunna mjuk- och rörlighet kommer försvinna i samband med installning på box?
Jag misstänker att det är lösdriftsfenomenet som gör att han inte är lika stel längre som han har varit…
Eller så är det bra för en pålle i sina bästa år att få 1,5 års ledigt från träningar och bara lufsa i skogen? :)
Här snöar det….. Ska ut och rida nu…….
Och jag har precis ringt min pappa och gratulerat på 90-årsdagen. Vi firar först när mamma också fyller 90 om en och en halv vecka. Vi syskon med familjer åker då upp till Sundsvall och gör ett knytkalas hemma i trean. Det blir att ta med extra fällstolar! Annars regnade det när jag kom med tåget från Sthlm i e m. Kanske åker jag ut till stallet, men en av stallgästerna har motionerat även Gondor, så jag behöver inte.

Äckelväder har vi här idag, snöblandade iskorn trillar ner på tvären. Var ute o red i eländet o övade på tempoväxlingar tidigare idag.
Förresten är det spännande att läsa på SCSs styrelseblogg att SCSs ansökan om att bli avelsorganisation skickats till Jordbruksverket för en vecka sedan.

Hm den där eftermiddagssolen fanns ju inte när jag skulle ut, typiskt. Istället blev det att träna lite start och stopp för hand i ridhuset, sedan fick hon springa fritt på slutet för att bli av med överskottsenergin, som fanns där i stora lass. Men imorgon blir det ordinarie hage, så då kanske det blir något lättare.