Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 691 ggr
Kjerulfia1
0

Godmiddag 25/3 2011

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så var det fredag igen, och löning  Guld i mun.

Kylan verkar ha gjort ett återtag på ett par dagar, men det verkar bli bättre till nästa vecka om man får tro vädergudarna.

Igår hade Gittan ryttare på ryggen för första gången. Gränfolket var över och hjälpte till och det gick galant! Gittan traskade så lugnt bakom Aegir (den stora (lilla) vita tryggheten i form av en islänning). Inte för att jag egentligen trodde något annat, men man vet ju aldrig. Jag kan tillägga att det var inte jag som var kamikazepilot, men snart är det min tur.

Och den här veckan har hon börjat fälla riktigt mycket igen. Hon hade en lugn period på ett par veckor från när det satte igång, men är nu i topp vad gäller att tappa hår.

[AlphLauren]
0

Om 20 minuter åker jag till stallet för att lasta Zinzano och flytta till nytt stall = Fat Camp Cool (för både matte och hästen )

Ska bli spännande!!

Idag kunde man tanka bilen också. Den här månaden med dubbla stallhyror bl a + justering av löneperiod på ena jobbet så har jag fått i lön ungefär lika mycket som jag har räkningar, lite mer kanske så jag kan fylla upp frysen. Men resten av månaden är det potatis-purjo-soppa som gäller, haha

Jag har i alla fall blivit tillfrågad om jag är intresserad av -hör på nu- en fast heltidsanställning! Jippiii!!

Så jag ska prata med chefen på andra jobbet i helgen nu och så lär jag sluta där… Lite tråkigt men det bästa ändå! ÅH! Jag som sa redan 1 januari att jag kände på mig att 2011 skulle bli ett sånt jäkla bra år! 2010 var ju ett sånt skitår liksom

[MaritWal]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Grattis både #0 och #1! Både förstagångssittning och möjlig anställning!

Själv har jag ridit för tredje gången på en vecka. Det är nytt rekord för i år. Men jag skulle behöva ta lektioner. Idag kände jag mig inte särskilt duktig!!! Men å andra sidan är det just nu svårt att hitta bra ridvägar. Asfalt med broddar är ingen höjdare resten är halvtinade snöstigar som nu frusit, så hästarna går igenom skaren. Ridbanan är en isplan med lite upptinat här och var. Men vi har ändå varit nöjda i vinter för den har varit riktigt bra mest hela tiden. Den har snöslungats återkommande, så med några dagar värme, så kommer den att vara helt snö och isfri.

Hagarna är täckta av gödsel som tinat fram under snön. Det gör ändå att de oskodda connemarorna på lösdriften inte halkar på den underliggande isen.

Lev väl!