Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 2754 ggr
monsterpony
0

God morgon 2/4 2011

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon på er allesammans!

Idag är väl alla på Grevagården och beskådar hingstar och har det kul. Jag är inte det minsta avundsjuk. Oh, nej. Hoppa att det blir detaljerade rapporter och många kort snart.

Här är det mulet och varmt och snön smälter i floder. Idag blir det storstädning och veckohandling modell omfattande eftersom maken kommer upp i kväll. Förmodligen kommer det att stå snöskottning på schemat också. Parkeringsplatsen har använts som snödumpningsplats, så inte ens vår lilla bil får plats, men jag avvaktar strategiskt så att så mycket som möjligt ska hinna smälta.

Ha en skön dag allesammans. Glad

AnnaB
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

god morgon!

- Inte jag….

Ska packa in pållen i släpet nu, sen blir det strandritt hela

förmiddagen! Glad

monsterpony
0

Strandritt! Det blev jag ju inte direkt mindre avundsjuk av… Flört

Kjerulfia1
0

Jag är inte heller på Grevagården, tipsade dock min syster om att åka dit, hon bor ju inte så långt därifrån numer.

Idag får vi se vad vi hittar på, planen var att åka på visit. Någon gång i helgen MÅSTE jag hägna in rabatten innan rådjuren upptäcker tulipanerna… Har skjutit lite på det… 

I em har jag intag av hästar. Funderar på att ta på mig gummistövlarna för att bli minst blöt om fossingarna. Det rinner ju rätt bra med smältvatten fortfarande även fast de flesta av hagarna inte har så mycket snö kvar.

Bilden på Gittan tog jag igår med mobilen. Hon har blivit väldigt ljus i ansiktet sedan i höstas. Nu står hon lite konstigt på bilden, men ja baken ÄR hög. Växer så det knakar gör hon.

Calvaro
0

Men jag ska åka dit och det ska bli jätte roligt!

Ska försöka få med mig kameran så kanske det är någon läckerbit som fastnar på bildGlad

[AlphLauren]
0

Jag är inte på Greva men jag hoppas på fina resultat och att man snart får ta del av dom här också! Glad

Igår gick pållen ett första pass i dressyrutrustningen för det här året. Har inte använt utrustningen och ridit ordentligt själv sedan i höstas!

Och pållen gick som en klippa!! Så fortsätter vi såhär så känns riks kanske inte helt omöjligt ändå?! Glad

AnnaB
0

# 2 - tänkte väl de´ Skrattande   ska jag göra de ännu värre då, - så det var jättehärligt, ljumma vindar o påpllarna plaskade glatt ner i vattnet idag!

[AlphLauren]
0

Usch… Jag har hittat en häst på irland som jag vill ha… En connemara-korsning… så himla söt verkligen!

Och dom vill ha 250 euro endast för henne… Hur mycket kostar det att ta hem en pålle?

Calvaro
0

Hemkommen från Grevagården. Tyvärr var det för mörkt i ridhuset för att jag skulle kunna ta några kort med min simpla kamera. Många hingstar att titta på och en grym träsmak i baken….

Bland 3-åringarna tyckte jag två hingstar gjorde ett extra gott intryck. Den ene var Hagalyckans Justin och den andre tror jag var Gräns Legolas.

Tyckte även att Önnarps Orcan och Bingo Bell hoppade väldigt väl. Erinmore Golden Marble gjorde ett bra ridprov.

Ska bli kul och se om någon blir insatt.

Akerberg
0

#8 Hagalyckans Justin, annars var det rätt =)

Också hemkommen från Grevagården. Fotat alla hingstarna, och håller som bäst på att identifiera dem så ni kan få se dem ;) Sprungit fram o tillbaka mellan läktaren för att få se dem hoppa, och sen ut för att fota uppställt. Pust! Välmotionerad blir man

Calvaro
0

#9 Givetvis! Tack!