Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 891 ggr
Kjerulfia1
0

Godmorgon 9 april 2011

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så var det helg då!

Jag och Gittan ska gå "lång tygel"-kurs i helgen. Det ska bli spännande och se hur vi fixar det.

monsterpony
0

God morgon!

Jag satsar på en lugn hemmahelg mestadels, men en del är inplanerat trots allt. Fönstertvätt och ett joggingpass bör klaras av och så blir det restaurangbesök och födelsedagsmiddag i kväll. Blir vädret bra i morgon blir det nog någon utflykt.

Ha det!

[MaritWal]
0

Idag hände det jag inte trodde jag skulle fixa längre och som inte hänt sedan jag var i 20-årsåldern, för sådaär en hundra år sedan. Jag trodde att jag var för tung för att Gondor ens skulle försöka. Jag trillade av!!! Gondor hade inte gått på nästan en vecka, bl a för att jag slagit svanskotan och han hade väl därför för mycket bus i kroppen. Ett par bocksprång i galloppen och sedan tvärnit, vilket gjorde att jag hamnade på halsen. Sedan var det bara ett par rodeosprång i stillastående så var jag i backen. Tur nog hade jag säkerhetsväst och det enda jag han tänka var "dra in svanskotan". Det där med att hålla i tyglarna sitter i ryggmärgen fortfarande, så det gjorde jag. Med facit i hand och ingen alls ondhet i kroppen var det ju riktigt bra att se att jag fixade det utan att bli konvcalecent. Jag satt omedelbart upp och galopperade igen! Det gick fint! Gondor låtsades i vanlig ordning som om inget hänt!

Nu ska jag ut och springa som jag inte gjort på länge (men här var det nog bara några månader sedan), bara för att göra allt på samma dag…

Kjerulfia1
0

Jag måste bara få skryta lite över dagens bravader. Gittan var SÅ duktig! och tyckte det var roligt. Vi avslutade dagen med att prova på förvänd öppna på lång tygel, som hon fixade riktigt bra för att vara nybörjare :) Att jobba från marken på lång tygel är helt klart något för oss. Superfin kontakt med hästen som man inte riktigt får när man tömkör, det är lättare att korrigera när det går lite på tok och suveränt när man har en häst som är känslig i munnen. Det är liksom lättare att vara lätt i handen och ge lagom små hjälper.

[MaritWal]
0

Det lät intressant!