Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 542 ggr
Sassenach
0

God Morgon 2011-04-19

"Mrs M"! Har ni inga älgar i Falkenberg?

God morgon!

Det är lite mer att göra på jobbet idag, men det är bara skönt. När jag kommer hem blir det stallrally, Kråkmotion och egen motion.

Var ute och red med Kråkan igår, vi mötte en älg i skogen. Den kom brakande upp ur ett dike. Kråkan blev lika förskräkt av älgen, som älgen av honom. Han hade hela tygeln och tvärvänder 180 grader och gör en startbox start, tror ni jag satt kvar eller?

Helt rätt det gjorde jag inte! Kråkan stannar ca 250 m bort från "brottsplatsen" när jag visslar på honom och pratar med honom. Där står han och blänger på mig ungefär som "Vad gör du på backen? Skall inte du sitta på min rygg?". Medans jag går mot honom, vänder han sig hemåt går ca 10 meter till, nervös skiter, käkar lite gräs, tittar på mig och ser ut att säga "Om du inte kan sitta kvar får du skylla dig själv, vi ses hemma." och så far han iväg i trav hemåt.

Så det var bara till att börja traska.

Tror jag tar samma väg ikväll med, utmana ödet lite fast med kortare tyglar.

Ha en bra dag i solen!

monsterpony
0

Goder förmiddag på er! Vädret är hyfsat med växlande molnighet, men iFokus är inte helt samarbetsvilligt så vi får väl se vad det blir av detta. På jobbet står det härliga nöjet "ansökansskrivning" på schemat. Blä och urk! Men det är inte mycket att göra åt och den bör bli klar den här veckan innan jag drar till Uppsala i nästa. Stånk och stön. Det går bara så erbarmeligt långsamt…