Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 817 ggr
Kjerulfia1
0

Godmorgon 28 april 2011

Ännu en strålande dag! Cool

Gittan hade miljöträning igår. Vi skulle jobba från marken på ridbanan hade jag tänkt mig. Och det gjorde vi, samtidigt som 4 andra hästar galopperade (vi har inte tränat så många gånger samtidigt som det har varit många hästar på banan tidigare), kompisen gick ut på promenad bredvid och protesterade ljudligt mot detta och för att inte glömma det stora MONSTRET bredvid ridbanan, dvs jättetraktorn med såmaskin. Den skulle ju kunna bita henne i nosen. Förvånad

Så gårdagens övning gick mest ut på att kunna gå på fyrkantspåret med bra hörnpasseringar och start och stopp. När alla hästarna hade försvunnit ut så gick det lättare och mot slutet kunde vi även gå hyffsat avspänt på långsidan där traktorn stod. Den varken lät eller rörde på sig ska jag tillägga.

Idag blir det styrketräning igen för Gittan, dvs ett ridpass.

[baffinbay]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kors i taket men vi hoppade faktiskt igår! Fendi tyckte att det var fantastiskt roligt så det är nog något vi får ägna lite mer tid åt framöver :) Idag ska vi ut på en härlig långtur i maklig takt, jag har en fyra dagars ledighet framför mig så det känns helt okej.

På söndag ska min kompis debutera i hoppning på sin Briaravkomma, jag ska för första gången i mitt liv vara hästskötare. Tilläggas bör att det är den första maj på söndag, sista april på lördag…. Kylväska med cola är ett måste att ha med till Ävlkarleby RK alltså ;)

Ha en riktigt härlig helg allihopa!

monsterpony
0

Här i Norge skiner solen och jag är tillbaka på jobbet efter först påskhelg och sen en liten tripp till Uppsala. Jag ska försöka jobba undan en del idag och sen kanske åka hem lite tidigare och ge mig ut på en cykelrunda. Vädret verkar ganska lovande för det.

Ha det skön på er.

Carduus
0

Solen skiner för fullt, härligt! Undrar när jag skrev ett godmorgoninlägg senast, lääänge sedanSkrattande.

Har inga hästplaner i dag men blev glad i går av sms'et från Carduus medryttare. Det går superbra och dom gillar verkligen varandra så nu ska vi börja med lite skolning på ridbanan. Han ligger lite efter då jag under graviditeten och första tiden efter inte riktigt orkat ta tag i hans utbildning men nu så ska det sättas igång!

Bröd i ugnen och städning närmast, kommer ett par bebiskompisar på besök till lunch…

Ha det skönt i solen!

EwaAngantyr
0

Och här i Florida var det ca 25 grader varmt (kallt?) idag. Min tränare som bor här hade på sig fleecejacka och de tjockare ridbyxorna. Hunden hade vintertäcke…  Som tur var så slapp iaf hästarna täcken…  Vi nordbor tyckter det var skönt och hade linne och shorts!!

[MaritWal]
0

Jodu, här har det blivit kallare. Från att sitta i solen klockan 7 på kvällen och faktiskt stånka lite och undra om man borde flytta in i skuggan, så är det nu ca 10 grader. Vi hade väl inte riktigt 25, men 24 och två gånger hade vi sverigerekord för dagen. Men jag ska inte klaga. Det är fortfarande fint!