Godmorgon 4/5 2011
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är fortfarande kallt ute, och jag som trodde att våren var här. Det känns ju mer som vinter just nu! Vi var iväg och löshoppade igår. Det gick inget bra alls. 
Jag har upptäckt att under den fluffiga grå mysiga vinterpälsen har det tittat ut ett grått PMS-monster! Kanske inte riktigt så illa, men pållan är väldigt brunstig just nu och vilket humör! Hon krånglade för första gången när vi skulle lasta, kunde inte stå stilla i transporten, ryckte sönder grimskaftet precis när jag skulle åka iväg hem och var väldigt snabb ur transporten. Inte hoppade hon så bra som hon kan heller.
Detta sammanfaller med att morsan i hagen (det äldres stoet som har basat över småtjejerna) flyttade för en vecka sedan, så nu går de själva. Då är det Gittan som har tagit över ledarskapet i hagen, minst i storlek och yngst, men det verkar hon inte bry sig om. Hon har stenkoll på de andra två.

Morgon!
Snöblandat regn över Roslagen idag, vem beställde det??? Hästarna fick frukost inne, så får vi se när pappa släpper ut dem sedan.
Möte ikväll så det blir stallrally, för att sedan kasta i sig maten. Tur att det lugnt på jobbet.
Ha en bra dag!

I fjol hade jag snö de fyra första dagarna i maj, så jag tycker det är härligt vårigt i år. 4 plusgrader på morgonen och sol idag. Jag hade tänkt inleda morgonen med en joggingrunda, men jag kunde inte somna förrän sent, så det kändes som en bättre idé att sova en timme till. Det får bli joggning i kväll istället.

Snön ligger vit på taken bara tomten är vaken… ehh ska vara vår nu ju!!!
Nollgradigt och snöflingor stora som dasslock inte beställt
.
Ska på babysim på fm (där är det iaf varmt, minst 32 grader i vattnet, myyys) sen äta lunch med en kompis och efter det förhoppningsvis ta en ridtur. Dom säger att vädret ska bli bättre i em…
Ha det gött!

Idag verkar bli ytterligare en disträ dag, det är ju den 3 maj! inte den 4!
Om det går att ändra rubrik ger jag sajtvärdarna full tilåtelse att fixa det

Nu VRÄKER snön ner utanför fönstret =O Varifrån kom det eländet… det skulle ju vara vår nu ju =/

#4 Annars kan vi återanvända den i morgon… 

God eftermiddag!
Idag bjöd Växjö på sol ömsom snö! Det var lite lustigt att fotografera hästarna först i sol, för att 3 minuter sedan försöka ta kort på dem i snön? Ööh..
I alla fall! Idag har Monarch prövat att gå över färgglada bommar - det var väldigt simpelt tyckte både Monarch och jag !
Såhär ser Fia ut nuförtiden ;)

Blev faktiskt en liten ridtur i dag trots att vädret inte var så trevligt. AKW och Windy sällskapade, kul!

#7 Oj så hon har vuxit sen jag såg henne! Börjar bli stora damen nu… 

Så var det rätt dag idag då! Godmorgon på er i Connemara Sverige (och Norge, och Finland) !
Igår hade PMS-monstret förbytts till den grå gosponnyn igen som bara vill bli kliad
. Kan ju hoppas att det är som med tonåringar, att synapserna inte riktigt har växt ihop än.
Kylan verkar hålla i sig idag också. Hutter!
#7 Vad stor hon blivit!