Godmorgon 28 maj 2011
Dagen börjar med moln i Uppland. Frukosten är avklarad och jag sitter framför datorn och tittar ut över Gittans hage, men de har gått och gömt sig.
Cirkusen i hagen har lugnat ner sig nu, men det är ju 4 bestämda damer som går tillsammans så Gittan har hamnat längst ner i rangordningen. Inget konstigt i sig. I början såg man att de andra 3 åringarna tyckte den grå färgen var skum, de har ju aldrig sett en skimmel förut. Men nu verkar de ha bestämt sig för att det inte var så farligt iallafall.
Gittan har också blivit jättekelig och kommer fram i hagen när man står vid staketet! Otroligt mysigt, men lite ovant eftersom hon inte har visat sådana sidor tidigare. Lilla skruttan
.
Idag bär det av en sväng till Grän och Gittans medhjälpare Terese ska få hälsa på Gittans familj (mamma, pappa och syskon). Det ska också bli roligt att få se årets fölisar! Vi får se om det blir några bilder. Det ska tydligen finnas 3 stycken.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God kväll!
Allt väl här i skogen, har hunnit med två korta ridpass idag. Ett imorse innan jag kuskade i väg till Sundsta gårds golfbana(?), vad hände med marorna? Vi skulle ha en skojdag med jobbet, det var ganska trevligt faktiskt. Slog inte bort bollen föränn på sista hålet då den hamnade i en hästhage, kanske siktade jag omedvetet på den..?
Sedan red jag lite nu på kvällen, skuttade några gånger på ridbanan och sedan ut i skogen. Han tycker att hoppning är mycket roligare nu än för någon vecka sedan. Vi har laddat lite inför riksen, så imorgon blir det Pay ´n Jump, 30 cm och sedan hiskeligt höga 50 cm.
Just nu är hästen och mina kläder putsade, fixar hans imorgon, måste sova någongång oxå.
God natt och lycka till imorgon Zinzano
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bara en hälsning från Färöarna. Första gången för mig. Naturen påminner om ett mycket kuperat landskap som liknar Irland fastän än mer kuperat och inga palmer vid havet. Inga träd alls bara i trädgårdarna. Men frodigt överallt vad jag hittills sett. En och en annan islänning betar här och där.