Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1147 ggr
[baffinbay]
0

Godmorgon 30 maj 2011

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Godmorgon! Igår var en fantastiskt rolig dag, vi åkte till Rengsjö och startade LC1 + LB1 med Murgårdens Fendi. Jag startade sist i LC1 och efter ritten var jag nöjd men efter att ha joggat av honom gick jag bort till transporten och började plocka av utrustningen. Plötsligt sprakade det till i högtalarna och de ville ha oss till prisutdelning, som vinnare. Jag höll ju på att svimma :D Red på 67% och tvåan hade 65%.

I LBn var han lite trög och stod emot så jag trodde att det kanske var lite mastigt med två klasser men vi gick runt en fin runda och kammade ihop 60%, låg sjua efter ritten och det var sju placeringar så vi packade såklart ihop och åkte hem. På kvällen tittade jag på resultatlistan och då var det bara två stycken som gått om oss och vi hade varit bara två poäng från placering. Dessutom hade stackarn kissat i släpet hem så där kom förklaringen till att han stod emot, dock ledde det till en 8 i sista halten (bra stillhet) :P

Jaja nu är jag riktigt taggad att fortsätta starta iallafall :) Tack alla för peppningen jag fick i "starta ponny som storhäst-tråden"!!

Idag är jag ledig, förkyld, trött och allmänt seg så det blir en skön hemmadag bara. Inget planerat. Superskönt efter två veckor på språng :)

Foto: www.lindaanderssonphoto.n.nu

ambo
0

Men va fina ni ser ut! Vilken bra peppning detta är till alla oss som i hemlighet funderar på samma - att kunna starta dressyr bland storhästarna..! Jäklar, om gud vill och benet håller så kan Ambo och jag kanske göra samma - starta bland storhästar..

ja först ska vi få tbx ambo i fullt brukbart skick förstås. räknar att det är i höst. Sen kan man jun alltid ta honom på ngn liten klubbtävling och prova Glad plus det där me W.E. Ev har jag en kurs med det på g - en i stallet som har haft kurser! kan va nåt för Conn Öst oxå

Visar en morgonbild från idag - vi har öppnat hagar och släppt ihop Ambo och Prisse, storhästen vi ska ha på foder from nu och tills i höst. Ev blir det Majas nästa hopphäst. Vi är såå glada att Ambo helt snällt och fint går ihop me Prisse, Ambo har ju varit krånglig genom åren me att slå mot andra o ranga. Han får alltid gå själv överallt.

Direkt vi släppte ihop la Ambo sig under och gick undan och står me öronen framåt helt cool. Fattar nada men det är väl prisses pondus - P är jättesnäll mot honom.

Carduus
0

#0 Jättegrattis!! Ni ser så fina ut!

#1 Vore jättekul om du kunde fixa W.E kurs/träningstillfällen. Kollat runt lite men verkar dåligt i vårat område. Dogges matte är också intresserad!

I går fick Carduus löshoppa lite hemma på ridbanan. Han brukar ju inte vara så pigg på det men i går var han helvild. Brallade och for runtSkrattande. AKW's Bolle var med också så det livade väl upp. Är så roligt att han fått energi, var rädd att han skulle bli en trist segpropp…

monsterpony
0

#0 Jättegrattis. Så kul! Och vilken härlig bild. Glad

Jag känner igen det där med kissnödighet och 8:or på halten… När jag tävlade dressyr med monsterponnyn brukade hon passa på att kissa när man ändå stod stilla på X… Skäms

Själv försöker jag återanpassa mig till att arbeta efter fem dagar på fjällhotell med lyxmat, fjällvandring, lämlar och myskoxar. Inte helt lätt att återgå till vardagen.

Sassenach
0

#0 Grattis!

Nu har äntligen solen tittat fram i Norrtälje med. Svinkallt på kontoret när vi kom imorse, någon i produktionen har väl lekt med fjärrkontrollen till klimat anläggningen på kontoret.

Stallrally ikväll, Kråkan och jag skall ut i skogen ikväll!

Ha en bra dag!

[Heikne]
0

grattis, kul med fler "storhästekipage"

Soligt i Norrköping, har varit på möte på fm, nu är jag rastlös/hästlös. Ska lägga mig i solen ett tag, satt ju inne på styrelsemöte hela dagen igår.

Bonnie och Bossanova hade visst fått till det idag, håller tummarna för föl!!!

-AKW-
0

#0 GRATTIS! Jättebra gjort.

#2 Bild på Carduus o Bolle från igår.

-AKW-
0

forts #6

Carduus har inte en hov i marken! Cool

[baffinbay]
0

En pegasus! :) Ser jättefina ut!

[MaritWal]
0

#0 Grattis! Det var verkligen jättebra gjort!

Carduus och Bolle ser jättefina ut!!! Trevliga och pigga!

Carduus
0

Min lilla Dus har verkligen piggnat till, så roligtKyss!

[opalen]
0

att ha en bra vän i livet. det gör skillnad på både folk och fä.