Godmorgon 4 Juni 2011.
Solen skiner, redan 22 grader varmt ute
. Just ätit frukost och om ett par timmar bär det av till stallet. Sadelprovning på Mustang väntar i em. Det är nog vad vi hinner med i dag.
Ha det gott i solen!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God förmiddag!
Håller på och smälter i värmen, har motionerat Kråkan en liten stund nu på morgonen. Det kommer bli ett pass till på kvällen, då ville mamma att vi skulle rida igenom programmen, inför morgondagen.
Sovit alldeles för lite inatt, så det blir nog en lite siesta innan det är dax att göra något vettigt.
Ha det väl i värmen!

Det är varmt även här, +33 i solen, så i praktiken är det väl kanske runt 25… Yr.no har utlovat +29 grader senare idag. Det blåser dock en del just nu så man blir ju inte bastukokt än i allafall.
Syster kommer förbi idag och ursprungligen hade jag tänkt att vi skulle ge oss ut på en promenad med pållan och prickig hund (min systers dalmatiner), men vi får se. Det är ju inte SÅ kul att ge sig ut om det är närmare +30, och om man inte nödvändigtvis måste.
Supervarmt här med. På morgonen har jag möblerat om i köket bytt plats på köksön och matbordet) nu ska jag snart på 2nd hand med en kompis, ikväll blir det 25 års fest och i natt dans. Bra dag!
#0 Lycka till med sadelutprovningen!
Varmt sa Bull. Släppt ut pållarna halv sju i morse o nu donar jag här hemma, borde jobba undan jobb..stresspanik på G tyvärr.
Verkar som vi måste gå till botten me stora Prisse, han blir jobbigare o jobbigare enligt Maja, huvet i vädret, lyssnar dåligt o allmänt dampig. Både bana och skogen.
Ska se om jag kan rida honom ikväll och kolla. Har bokat min osteopat o kolla genom honom. Fint 2 dysfunktionella hästar..dåligt flyt här! Ägarn kommer hem i morrn så ska vi konferera. Nåt fel är det o jag tror ryggen.
vi ska snart (hoppas slut-)kolla Ambo o jag funtar om man kan tvinga ut vet. me u-ljudsapparat, de gör reklam för det på hemsidan! Känner inte för att åka till Mälarens Hästklinik..hoppas iaf att han är återställd efter detta o kan skrittas uppsuttet. Pigg och uttråkad som han är och blir glad av att gå på promenad me mej stackarn.
Ev åker jag till Strömsholm i morrn o kollar W.E samt Kür GP. Om det inte är föör varmt..

Gud vad jag tycker synd om er som har det så varmt…
Här har vi 11 grader och det har regnat hela morgonen…
Har ägnat morgonen åt att sortera tråkpapper, se över det förra månadens ekonomi (
) och plocka fram det maken ska ta med när han åker i morgon. Vi får se om det inte ska bli en liten utflykt i eftermiddag efter att vi ätit. Vädret ska väl bli lite bättre i alla fall.
Lycka till med alla sadelprovningar och tävlingar och ostyriga hästar och förhoppningsvis friska ponnyer.
det där med WE tycker jag låter intessant. bra dressyr komb med en massa uppgifter på bana, skulle vilja faktiskt pröva på.
det är så himla underbart att få rida ut igen, efter allt ridande efter väg i vintras, man kom ju ingenstans pga all jäkla snö, så nu tar jag verkligen igen det, marorna superpigga, härligt.

Hemma igen tusenlappar fattigare men med en fin dressyrsadel som sitter bra!
Ingen av mina gamla sadlar gick att passa till på Carduus breeeda rygg. Provade både dressyr och hoppsadlar men fastnade för dressyrsadeln och det är ju vad M och C tränar just nu och Carduus har mest fallenhet för. Hoppas kunna köpa en hoppsadel senare.
Hungrig…
#7 Vad för sadel fick du med dig hem då? 

#8 En Crown Arwen.
samma som aran, jättebra för honom.