Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1121 ggr
monsterpony
0

god förmiddag 3/6

Hej på er alla i gamla Svedala och annorstädes.

Här bjuder Trondheim på mulet och kvalmiga 12,5 plusgrader på morgonen… Klämdagen är inte etablerad som venomen och 6 juni lär jag inte heller få ledigt på. Men semestern är i sikte i alla fall och lördagen lovar att bli solig och fin.

Ha det gott!

Sassenach
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

0# Du är inte den enda som är på jobbet!

Vi har 26 jobb att förebereda idag, så det är lite körigt.

Nu kommer jag vara med i klubbmästerskapen på söndag, skall tydligen ridas i LC:1. Det skall bli spännande att se hur detta kommer att gå. Om inte annat är det två andra maror på plats: Hagens Zinzano och Önnarps Ghost.

Ha en trevlig dag i hettan!

Kjerulfia1
0

Det är härligt med ledigt! Jag kom nyss hem från att varit iväg och storhandlat.

Ikväll blir det BBQ med hamburgare och korv tillsammans med glada vänner.

Igår tömkörde jag Gittan. Det gick riktigt bra. Hon fattar det här med att gå på volt nu och lyssnar när jag korrigerar då hon vill svänga inåt mitten. Jag var riktigt nöjd med tanke på att det var säkert två månader sedan förra gången. Det mesta markarbetet har varit med "långa tyglar" på sistone.

Den nya flocken funkar också bättre och bättre. Nu står de och kliar på varandra {#emotions_dlg.smile}

[MaritWal]
0

Ja, i Gävle är det fortfarande varmt denna dag. Mer än 25 grader fastän klockan är sen eftermiddag. Det ska bli 29 i morgon, men enlig yr.no ska det komma ett eftermiddagsregn och därefter sjunker temperaturen till 19. Hästarna pustar, så det känns skönt med lite svalare. Mer än 23 grader känns onödigt. Men man ska inte klaga. Det är skönt med varma utekvällar.

Full vaccineringsbestyr på alla utom en idag. Lilla Rhonda gillade det inte alls. Nästa gång gör vi det inte i hagen utan tar in till mer begränsande miljö. Lille Chalmer har blivit mycket blyg under som bortavaro hos en halvblodskompis. Han fick jag jobba mycket på för att ens få tag i. Har fjäskat flera dagar för att ens få klappa. Fick på en grimma i morse och kunde ta hem honom ensam till stallet. Lämna kompisarna och sedan över diken och träbro. Det gjorde han bra! Sprutan gick bra.

ambo
0

Varmt som en bakugn här..varit uppe med tuppen och släppt ut de 3 vi som är kvar nu. Jättenöjd att ambo kan gå med stora prisse - fast liite kaxigare nu, såg att han slog lite mot prisse igår..fast p svänger undan lite elegant o sen skiter han i ambo. typ som en fluga som irriterar. Inga sår eller nåt de har ej varit på varann alls. Hurra!

annars suckar jag över hur alla mobiler pajar i familjen, en son ramla ner från en gren i vattnet (!) me sin iphone på ngn nattlig övning..fast den torka Maja i ugnen! så nu funkar den igen..det lät så knasigt att ramla från ett träd i vattnet att man måste skratta åt det

hennes egen "ramla" i golvet bara sådär häromdan och är nu paj. jag brukar kalla henne maja me de 101 mobilerna..hörde att det finns en mobil som klarar 5 timmar under vatten samt att köras över av en jeep. Måste ta reda på vad den heter!

Japp, soffläge här medan maten blir klarGlad

[opalen]
0

vilken härlig dag, skönt att svettas när man tar sina turer till paddocken för tömkörning av två.här är inga mobilproblem, men kanske då bara för att de är så gamla. vad är detta för något sa killen i paketutlämingen, hmmm jag har ärvt den av mannen och struntar fullkomligt hur de ser ut bara jag kan ringa och skicka sms, blev mitt svar.

tog det sista stygnet idag på opalen, räknade ut att stygnen kostade 1500 per st.

provade ett par ariat igåt, stabila och underbara, men behöver nog lite inkörningstid. dom bruna var t o m vackra.

snart ut ock flytta blomster, men tar det lugnt just nu efter god grillning. inköpt nytt transportgrimskaft, vill ju inte ha nåt överhopp och hängning av ben igen. ibland hjälper inte att de är "inkörda" ,hästar är hästar, och ju piggare dessto mer bus, han är även duktig på knutar och haspar.

underbara sommar, vaknade av klåda på benen, men vad gör det, vem fanken vill ha minus 20,

vi syns på riks hoppas jag och opalen.

Sassenach
0

#4 här är mobilen… http://cdon.se/mobiltelefoni/tillverkare/sonim/

#5 jag vill ha 20 minus, myggfritt då! och så kan man röra på sig utan att smälta…

Carduus
0

M red lektion för Pytt på Carduus i dag och det gick fantastiskt braSkrattande! Otroligt vad mycket som kan förbättras på bara tre lektioner hos både ryttare och ponny!

I morgon bär det av till Mustang för att kolla sadlarna, hoppas att åtminstonde en kan godkännas med bara omstoppning. Man blir inte rik av föräldralön…

Carduus svettas kopiöst i trailern stackarn… Testade att ha lilla luckan bak öppen förra gången men det gillade han inte. Hoppas det går över om han får åka lite oftare. Lasta är inga problem och han ser inte skräckslagen ut bara lite ledsen…

[AlphLauren]
0

Sorry Carro men mig och Zinzano möter du inte, så nu är det upp till dig och Kråk att bevisa att connemaror är bäst!! Cool

Hon som kom tvåa sist ska också vara med (min mosters jobbarkompis tydligen) och hon är taggad att ta hem det den här gången!

Var på klinik med Zinzano för en rutinkoll av munhålan/tänderna.

Kom hem med vetskapen om bit- och tryckskador efter att ha ridit med för stort bett och nu är det "bettförbud" på några veckor… Känns ju sådär… Men alltid lär man sig nåt nytt och som tur var har det inte pågått länge eftersom hästen inte gått på tränsbett på 1,5 år utan det började vi med i mitten/slutet av april så det är ju en liten tröst i alla fall!

Men efter behandling idag så har vi tävlingsförbud fram till 8 juni vilket betyder att vi missar både KM och Lokal-Rimbo

Sassenach
0

#8 Vad är det där för stil..? Hoppas han blir bra i munnen, knepigt det där med tänder. Men Ghost kommer väl vara där? är inte det en Önnarps?

Du får väl komma dit och hejja med den irländska fanan högt! Flört

ambo
0

#6 Tack! Den s er ju lovande ut! Robust!

[AlphLauren]
0

#9 Yes jag tänkte komma dit, jag har utsläppet i stallet så då är jag ändå uppe!! Självklart kommer jag dit och hejar på er!!

Men på startlistan står det att du ska rida CR två gånger, det måste vara fel eller? För visst ställer du upp i KM-klassen?!! Cool

Ja Ghost är en Önnarps! Dom hejar vi också på naturligtvis!!!

Sassenach
0

Jag var så inställd på att KMklassen skulle gå i LB1, så när Li ringde så ville jag inte starta LB. Glodde på nätet konstaterade att KMet skulle ridas i LC, ringde Leila och hon ändrade så att jag rider LC programmet under KM klassen. Skulle ha startat efter dig!

Ses i morgon, dax att knoppa!