Godmorgon 10 juni 2011
Den här veckan var det lugnt här inne
. Är det skolasvlutningar/student som hägrar? Semester? Eller är det det vackra vädret i östra Svealand som lockar? Ja, jag vet att ni i västsverige inte har haft det lika soligt utan att det har dundrat rejält.
Idag är jag ledig, och det är SÅ skönt. Just nu sitter jag på balkongen och äter frukost.
Nu på morgonen har Gittan och hennes polare fått byta hage, så nu ser jag dem från balkongen med kikare
. Det var en del spring i den nya hagen, mest för att grannarna är två 3 års valacker och alla 5 hästarna betedde sig ungefär så som tonåringar brukar.
Lägger till ett nytaget kort på Gittan. Tyvärr kom fotografens skugga med på bild.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God förmiddag!
Kunde ha försovit mig rejält imorse, men vaknade precis i tid.
Igår hittade jag en av stallkatterna död när jag skulle mocka, inte kul. Men inte särskilt förvånad heller när hon varit skruttig ett bra tag.
Stallrally idag när jag kommer hem och så skall jag försöka få ut tagelstrået ur Kråkans öga, undrar hur han fick in det där..?
Ha en bra dag!

God eftermiddag från Svalbard!
Här finns inte en connemara så långt ögat kan nå, men väl fem islandshästar (så turridningen kan bara ta max 4 deltagare…). Vi får se om man kan skåda någon isbjörn, men förhoppningsvis i så fall på lagom tryggt håll.
Ha det skönt på er!

#2 Men tänk, isbjörnssafari på häst! Kan bli hur spännande som helst, och det är garanterat inte så många andra som har gjort det.

#3 Kanske inte så farligt som det ser ut trots allt. På museet i Longyearbyen berättades det om hästen Blakka som i brist på hö och gräs fick allt möjligt konstigt att äta. Bäst tyckte hon om isbjörnskött…