Godmorgon 28 juni 2011
Tja, en helt vanlig dag. Inte semester ännu, men det börjar bli tomt på jobbet eftersom det både är semestertider och folk är ute i fält.
Pållan däremot har semester, men snart måste vi börja träna lite igen. Egentligen bara så att hon kommer ihåg vad hon ska göra på 3-årstestet i augusti. Just nu känns hon liiite tunn, inte mycket, men tillräckligt för att matte ska se till att hon får lite extra mat inne. Ridningen tar vi upp igen i slutet av sommaren.
Det känns som om hon växer ganska mycket nu så jag hoppas det rätar ut sig om inte allt för lång tid. Det blir nog till att göra en ytterst ovetenskaplig hemmamätning i veckan. Redskapen är då tumstock och ridspö. Vattenpass om jag hittar något.
I november 2010 var hon 148, i mars var hon 150…

Här njuts det av semesterns andra vecka. Och nu börjar det bli riktigt sommarväder också. Lite lyckas jag jobba, men det går i semesterfart. Gott nog så. Köpte nya ridstövlar på rea (halva priset!
) i förrgår och provred dem i går. Bekvämt var det inte, men det blir nog bra när de gått till sig.
Idag ska jag ligga i solen och läsa, klippa av mig håret, kanske plocka jordgubbar och eventuellt städa. De två första lär bli av i alla fall.
Ha en skön dag på er.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God dag!
Har tre dagar kvar innan semestern snart… Hästarna släptes ut på bete igår, de verkade mycket nöjda imorse trots en flughuva mindre.
Ikväll skall jag iväg till Kråkanbråkan, nu börjar träningslägret, här skall köras in… Återkommer om hur det går i träningsdagboken jag startade för mer än ett o ½ år sedan
. Men fortsätter han utvecklas som han gjorde då, kommer han nog kunna köras i vagn. Men troligvis inte vara jätte stabil…
Nu skall jag fortsätta jobba! Ha en trevlig dag i solgasset!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God förmiddag!
Var tidigt iväg m cheese till björbäck i morse o red…. bäst att passa på innan det blir för varmt, 26 grader redan då!
Nu blir de slappa i solen