Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1105 ggr
[AlphLauren]
0

god morgon 11 juli

tiden går för fort!! idag börjar jag jobba på mitt extrajobb. Har inte råd att vara ledig 4 veckor från det andra jobbet så jag kör två veckor på mitt gamla under semestern!

Men bara eftermiddagar och inga helger så det är bra :)

Igår kväll försökte jag rida men alltså. när det är så varmt som det är så mår jag så illa så jag håller på att spy. hur 17 rider ni i värmen, ni som håller igång och tränar hästarna?

Kilkenny
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Godmorgon !!

Jag rider nästan enbart tidigt på morgonen typ 6.30 t 8.30 för att komma undan den mesta värmen, kan dock tömköra elr ev longera(är dock inget stor fan av det) på kvällen.

Men pga av att han har total fobi mot knott, mygg å små skitflugor så är det nästan bara morgonridning  med heltäckande flughuva a`la aliens,som gäller när det är så här varmt.

Finns ju mygg mm då oxå men inte alls i lika stor mängd här som på kvällen (verkar som Lohärad har maxkvoten på dom små härliga tingen ;-)). Dock grejar han bromsarna bättre konstigt nog …Han är ju ingen tävlingshäst så det är ju inga superhårda pass men nog för att han ska hålla vikten någotsånär, är ju tyvärr alldeles för grov…

Sen mår jag ju som du av värmen så det spelar ju oxå in :-).

[opalen]
0

halloj, jag rider som vanligt, men kortare och därmed lite intensivare pass, avslutar alltid med sval,svag dusch, då kvicknar vi till och man kommer igen lite.

men visst tänker man ibland, svett, svett och en jäkla hög med insekter, men inget att göra åt, har aldrig varit någon morgonmänniska, och djuren blir väl lite som man själv är.

lärde mig av en klok person, tänk bort det jobbiga, tänk på att rida är en av livets underbara saker.

en kopp kaffe och lite vatten alltid efteråt.

hanna-norrk
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi är ganska förskonade från flygfän både morgon & senare kväll ute i stallet, skogen är ju såklart inte att tänka på kvällstid. Men i paddocken & nere på fältet är det riktigt bra.

Åker gärna ut efter jobbet (jag är ingen morgon människa & gärna lite väl trött så dags, så finner ingen anledning sätta mig på hästryggen, vill ju ha full fokus på arbetet). Så runt 20-21 rider jag oftast.

Igår skrittade jag faktiskt på Myran första gången, hon va duktig och tyckte inte alls det va något konstigt. Cillen trimmade jag lite programdelar på, vi ska tävla nästa onsdag så gäller att vara i topp form, eller ja, så bra toppform det går under betestider!

Slänger in en bild på lilla Myris!

[AlphLauren]
0

Åh så söt hon är!!

Hur går det med galoppen på Cillen nu då? Sitter fattningarna? :D

Jag har nästa tävling 13 aug!

Sassenach
0

#3 Var hittar du alla söta små maror?

#4 Vart skall ni då? Funderar på att agera fanclub.

hanna-norrk
0

#4 tack Mia, hon konkurrerar med Cillen. Fast jag tycker de båda är lika söta, mina flickor:) Jo det går bättre, bara hoppas hon tänker visa det på tävlingen med. Har ju 4 kval på mig nu så vi håller tummarna!! #5 Haha ja man kan ju undra, håller mig till de små & söta marorna tills jag hittar en övervuxen typ som matchar alla mina krav:)

[AlphLauren]
0

#6 Du har ju turen att kunna rida de små söta också utan att se stor ut!! Cool Jag hotade min mamma idag att jag skulle köpa en hamster för att det var så roligt när dom springer i bollar på golvet. Sedan hotade jag att det är hon som kommer få ta hand om den när jag åker till Nya Zeeland i 6 veckor. Haha. Jag fick onda ögat tillbaka! Skrattande

Sassen: Det är på Lovisedal. RRKK som håller i tävlingen! :) Jag har kommit med i LC:2 och är nu 4e reserv i LB:1, hoppas jag kommer dit! Mikaela med Val's Coromant ska också dit och ska rida LC och LB! Glad

Om du kan tänka dig att agera lite hästskötare också så kan jag bjuda dig på lunch där! Dom brukar ha riktigt goda hemlagade pastasallader där om jag inte minns fel! (JH som rider min kompis häst brukar ha hand om det, hon är ju husmor och jobbar med catering, svinbra!)

Sassenach
0

#7 Har skrivit upp det i kalendern, har inget annat den dagen så jag kan ställa upp som hästskötare (och fotograf?). Pastasalladen till trots.

[AlphLauren]
0

Haha jag vet dessutom att du är riktigt bra på handräckning av kavaj om det så skulle vara varmt ute så man kan värma upp utan den över ;)

Vadå gillar du inte pastasallad? Ja jag kan nog fixa nåt annat! :)

Sassenach
0

#10 Personligen anser jag att pastasallad är ett av djävulens bidrag till mathållningen, pasta skall ätas varm.

Akerberg
0

#10 Håller med fullständigt!