Välkommen på långritt
Connemara Öst ordnar långritt den 23-25 september.Vi var några ryttare som provade på detta förra året, det var så bra att vi ville göra det en gång till.
All info finns på vår hemsida, Väkommen!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Så roligt de låter!
Synd man bor så långt ifrån….

Säger som Anna
Jag har anmält mig - hoppas nu inget sätter käppar i hjulen! ska låna en "ridmoppe" islänning på plats 

Skulle gärna följa med, men mamma har bokat min ponny… :P
det var ju lite fräckt, har du ingen ordning på henne?
#4 Gör som jag - hyr en ridmoppe på plats :-)
Jag skulle gärna följa med men håller på att spara pengar till min Nya Zeeland-resa i december… Så tyvärr :(
Jag följer med och knycker alltså Gondor för dottern… F n har vi ingen annan som är ridbar för en långritt.

Det hade ju varit kul, men jag ska på 30-års jubileum av min gamla studentorkester den helgen.
Tankarna för mig till den långritten jag och en kompis var på 2007 upp i Härjedalsfjällen. Nordsvenskar på 1000m höjd… Vi var nästan uppe på toppen av Särvfjället, men hann inte riktigt med. Bilden är från vår högsta punkt under ritten. Långt bort i bakgrunden ser man Helags. "Min" häst hette Lukas och står närmast kameran.

Usch, så kul det hade varit att följa med. Men ingen pålle att rida på och tidsmässigt passar det dåligt med mina Sverigeresor, så jag får stå över… 
#4 Den store då?

#10 Det passar sig nog inte så bra att ta med en 3-årig halvblodsvalp på sådanna äventyr…

Får också passa tyvärr, kommer hem från utlandssemester natten till den 22/9 och dessutom kanske det blir lite väl långa pass för min 5-åring.
Låter jätteskoj. Nästa år kanske!
hej på er, abropå unghästar, så vet ju var en hur långt man hunnit och känner sin häst bäst. men en unghäst med hygglig kondis passar alldeles utmärkt. vi tar det lugnt, mycket vackert att titta på, sen promenerar man också en del, skönt för en själv. vi tar paus naturligtvis med under ritten. jag hade aran med förra året. han var visserligen sex år, men pga tandproblem då, var han inte i nån bra kondis. han var pigg och fräsch alla dagarna tre och likadant när vi kom hem, ingen svacka där inte.långa lugna sträckor klarar tom unga hästar mycket bra, finns t o m forskning på detta.
det är tempot som "dödar" inte längden, men som sagt, det kommer fler år, och då kanske vi kan locka med er som tvekar i dagsläget, tills dess ha det skönt i sommarvärmen.

#11 Miljöträning… 
Nej, en treåring är nog säkrast att lämna hemma.
Hade det inte varit så långt så hade jag kunnat låna ut Zinzano (aka bulldoozer ute i skogen, han går fram över stock och sten överallt) 
Men jag vill nog inte släppa iväg honom så långt hemifrån om inte jag är med faktiskt… Hade det varit här i krokarna hade jag bara kunnat köra dit honom.
#10 har inte ens räknat in honom riktigt hehe än :-) får ha medhavd pall i ryggsäck i såfall
för att komma upp..ska tänka på det! han skulle tycka d var kul tror jag. ja han har ju börjat gnägga åt mej nu - ägaren är på Gotland o Maja på samma ö- så han får ty sig till mej den stackarn..ska just sätta igång honom longera o skritta
uppdatering långritt, vi är i dagsläget sex stycken som drar till skogs.
5 boxar är bokade, inga mer finns att tillgå. men skulle någon mer vilja följa med så finns det skjul med tak i hage att tillgå. annars kan man också hyra islänning av dem. jag återkommer med slutmejl. varmt välkomna ni som tecknat er.
Alltså - är vi 9 pers nu? 
det stämmer, vi är nästan ett helt kompani connemaracvinnor som drar till skogs, lite likt gröngölingarna.
rida mycket, prata,
äta gott med gott vin, det måste väl vara härliga dagar. jag glömde säga att jag också avbokat regnet.

#19 Fy så avundsjuk jag börjar bli. Det borde vara förbjudet att skriva sådana inlägg… 

ja jag var lite tveksam för om det var ok, vi får väl mentalt skicka vibbar till norge under turen.jättekul att det attraherat så många av oss. detta är ju ett sätt att knyta vänskapsband inom vår förening. vi var ju tre förra året och hästarna, totalt okända för varandra, knöt sina direkt.
för egen del är jag tacksam att vi har en orienterare av klass i truppen, hade jag styrt patrullen, hade det gått åt fanders.
#19 sjukt nice ska det bli! antar att man inte tar stövlarna utan shortchaps o ridpjuck. Ska låna Majas sadelväskor oxå 
du Annki får skriva en smart packlista sen!