Godmorgon 14 augusti 2011
Så var det sista dagen innan årets långa semester är över. Det känns ju alltid lite vemodigt, och just det här året har inte alls varit avslappnande utan det varit ganska mycket att tänka på och göra. Så jag skulle inte tacka nej till några fler veckor.
Igår var jag speaker på fölmönstring som anordnades på Stjärnborg av Mälardalens varmblodklubb. Ja, jag vet, rasprassel
, men det är inget beständigt jag lovar
. Vad roligt det var att se alla fina fölisar! och vilken anläggning!
Idag är en fin och solig dag som gör en varm om hjärtat.
God morgon! Tänkte att jag borde sovit ut idag eftersom jag gått upp kl 05 hela veckan… vaknade 7.30 då hade min kropp tydligen haft sovmorgon!
Igår var jag iväg och tävlade med Zinzano en liten lokal dressyr här i Roslagen. Inte ett dugg motiverad till en början då jag försökte stryka mig men det var för sent så snålheten gjorde att jag ställde upp ändå. I veckan som varit har vi tränat så gott vi kunnat men egentligen har både jag och häst haft sommarlov sedan RIKS.
I fredags åkte jag ut 23.30 till stallet och letade efter nycklarna till transporten. Hittade dom inte först hemma och med den paniken kunde jag såklart inte somna. Som tur var så var dom i stallet.
Så igår åkte vi till tävlingen och halvvägs kommer jag på att jag glömt ridhjälmen! Carro (Sassenach) var med som groom och vi startanmälde, lastade ur, kopplade av släpet och jag lämnade Carro med häst på tävlingsplatsen och tog min bil och rejsade hem för att hämta hjälm.. Alltså hade jag inte hållt på med hästar hade jag nog varit rallyförare. Gamla Bettan är i alla fall urblåst nu 
Kom tillbaka till tävlingen till en sadlad och framskrittad häst (TACK TACK CARRO)! Upp i sadeln och trava genom hästen och en liten galopp innan det var dags att gå in på banan!
60% LC:2. Protokollet var rättvist och jag måste vara nöjd med detta!
Sedan var det 2,5h kvart till nästa start så vi lastade in Vit i transporten och gav lite lunch och även vi själva fick lunch!
LB:1 gick sedan och där kändes hästen lite grinig och jag har ju mina spöken i huvudet också just det här programmet som gått åt skogen så många gånger…
Men det gick väl okej. Någonstans runt 57,5%. Också ett bra skrivet protokoll så jag antar det var rättvist. Vi hade en del riktigt dåliga vägar, typ den ökade skritten och sedan galoppfattning där det blev missförstånd och Vit var på väg över dressyrstaketet om jag inte tagit tag ordentligt i honom hehe.
Vi träffade Mikaela och Coromant på plats, dom red på 62,…. % i både LC och LB och var superfina!
Bra jobbat bägge marorna!
Här det också sommarvemod, i morrn börjar Maja 1an på gymnasiet. Åren går..jag var ute o greja pållarna idag, det blir bra när de kmr till Lovö nära oss den 1a sept, trots att jag älskar mitt kära bro-stall. Kanske blir min slutstn i livet senare.
I morrn är det jobba som gäller, pengar måste in och räkningarna väntar inte..
Må väl alla - och sen får vi väl rapporter från Irland. Inte avis alls..

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Det var så lite så, fick ju gratis lunch!