Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etiketthingstar
Läst 1767 ggr
RikkeDC
0

Kåring i Sverige

Svensk Connemara Samfundet har kårat danske hingst i Sverige, og jeg har hørt, at nu vil de gøre det selv her i Danmark. Der er folk her, der synes det er nemmere at få en hingst der er godkendt til avl i henhold til svenske regler end dansk.

Jeg ville ønske, at resultaterne af alle hingste skal indberettes, uanset om de er kårade eller ej. Selvom ikke-godkendte hingste i avlen her. I SCS hjemmeside er kun resultaterne for de hingste, som blev godkendt. I Danmark præsenterer vi resultaterne for alle.

Er det nogen, der var der, og er resultaterne af de danske hingste. Jeg er specielt interesseret i resultaten for Asasara Dickens Finnen, når han har efterkommere i dette land.

På forhånd tak

Rikke

Kjerulfia1
0

Resultaten för alla visade hingstar ligger ute på Svenska Ponnyavelsförbundets hemsida.

Här kommer länken direkt till resultatsidan för connemarorna.

http://www.spaf.info/index.php?option=com_content&view=article&id=135&Itemid=67

[Hagalyckan]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

ASASARA DICKENS FINNE'N 33-06-6138 Skm (br),stj.208210000123415 Född 2006 hos Hanne Willer, Danmark

f Coosheen Finbarr (IRE) RC 99 m Asmindrupgårds Dicky-BirdECH28 mf Öxenholm M.A.S.H. ECH 35 mm Asmindrupgårds Diggi-Loo C 475 mmf Earl of Doon ECH 33 mmmf Lammermuir White Rebel 5152NPS

Äg. Hanne Willer, Fredrikssundsvej 30, DK-3300 Fredriksvaerk, Danmark Ryttare: Stinelo Wiking +45 40616047

147-19,5

87787-37 8 7-7

888-8

777

756

monsterpony
0

Förr om åren har både poäng och kritik kommit ut på SHs hemsida ganska så snabbt efter premieringen. Tyvärr verkar det inte som om de kommer att lägga ut det i år. Rynkar på näsan Synd, för jag tycker att det brukar vara väldigt intressant att läsa kritiken också och få sig lite förklaring till varför poängen blivit som de blivit och hur härstamningsmeriter och annat utvärderas.

Men så vitt jag vet så är detta officiell information (rätta mig gärna om jag har fel) och i så fall ska det gå att få ut den. Vet inte vem som har den dock. SH? SPAF? SCS?

Kjerulfia1
0

#3 Om du följer länken i mitt inlägg kommer man till SPAFs hemsida. Där fanns alla hingstbedömningarna utlagda med poäng, så jag antar att det är så officiellt det blir. Eller menar vi olika saker?

monsterpony
0

#4 Jo, jag såg det, men SH har tidigare lagt ut även kritiken, lång rygg, krokiga ben, välliggande bog, hoppar med god teknik osv och inte bara poängen. Och det hittade jag inte på sidan du länkade till eller tittade jag inte tillräckligt noga? Tyst

[Hagalyckan]
0

Att det inte läggs ut hos SH beror på att SCS är egen avelsorganisation och måste göra detta själva numera på sin egen hemsida eller annan lämplig plats.