Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1015 ggr
Sassenach
0

God Morgon 2011-09-05

Morgon!

Här är det för tillfället strålande sol, skulle dock regna till kvällen. Hoppas inte, då jag tänkt mig lite Kråkmotion.

Ser ut att vara lagom mycket att göra idag på jobbet.

Har hämtat mig lite efter gårdagens Programridning, visste ni att man blir utesluten om hästen hoppar över dressyrstaketet? Tungan ute

Ha en bra dag!

Kjerulfia1
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Strålande sol även här.

#0 men har det inte ingått ett litet skutt i en del dressyrprogram tidigare? Oskyldig

Idag bär det av och köpa lusern efter jobbet, och sedan blir det lite tankenötter för pållan. Hon kan behöva aktivera lilla hjärnan, så hon inte tror hon är vildhäst!

RC71
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Godkväll.

Hösten har verkligen kommit känns det som. Mina ponnyer sätter päls redan och det känns ovanligt tidigt, men betestillgången är god här. Två ponnyfröknar har fått komma hem under veckan och får nu bo inne på nätterna. Snart premieringsdax !

ambo
0

Gokväll från mej me

Haft fullt upp och ridit både Ambo och stora Prisse. Jösses nu har jag träningsvärk. Satte ihop lite W.E. hinder på skoj..måste verkligen få ngt slags infoblad så man vet måtten på allt. Försökte rygga i ett L med bommar..Prisse 170 plus fick ej plats..men ryggade rakare än Ambo. Hua, mkt att träna!

Har hittat ett ställe i Bålsta KullaVreta Gård som har träningar! dit måste jag me Ambo senare när han är i full sula. Han är vrålpigg och ute måste jag sätta dit martingal och få stopp  när han taktar på..Helt otroligt efter 5 år att jag faktiskt rider honom nu. Låångsam uppstart men nu är det galopp! Enligt vet  kunde han ridits igång i juni-juli redan. Gjorde på mitt vis den här ggn o lät honom vila i hage hela sommar med ledpass på grusvägar. Nu är han sugen på jobb! Hur trevlig som helst att rida!

#2 vart ska du o premiera?