Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 886 ggr
Sassenach
0

God morgon 2011-09-09

Morgon!

Det är uppehåll över roslagen än så länge, får se hur länge det varar. Har varit lugnt på jobbet hela morgonen, men snart ramlar det nog in jobb.

Kan kanske sitta i lunchrummet och äta idag, dundrade av hästen i tisdags och landade lite olyckligt på rumpan. Så den har inte tyckt om trästolar de senaste dagarna. Även ryggen verkar ha skärpt sig så att man kan eventuellt rida en liten sväng ikväll.

För övrigt verkar det bli en lugn dag!

Ha en bra dag!

Kjerulfia1
0

Goddagens! Arbetar hemifrån idag. Har en del läsjobb att göra.

Solen skiner och jag ska även göra lingonsylt hade jag tänkt mig.

ambo
0

Goddag! Lätt mörbultad jag med efter en tuff lektion igår med stora Precis. Jag kommer rida honom för instruktör 1 dag p vecka för att hjälpa Maja så han blir mer lättarbetad i hoppningen. herregud, ringrostigt på min kant och mycket häst att ratta runt..fick några bra verktyg av min kompis tillika tränare. Kul. Prisse är lite ful och leker med en om man inte sätter honom på plats dvs lite lat trots att han har motor svårt förklara..det är väl när det tar emot förstås

Idag ska jag träna Working E med Ambo igen, måste ändra på mitt L som jag ska backa rakt i. Rätt marigt..ser lätt ut..Ambo är en dröm faktiskt, mjuk som en soffa att sitta på och går stadigt o taktfast. Ska träna samma som igår me Prisse på honom - ledande tygeltag i kubik - jobba med bakkärran. Prisse får gå i skogen lite idag han har nog oxå lite träningsvärk..Jag är hästvakt hela helgen.

Ökar på nu med Ambo, det verkar funka prima nu utan hoppning och han är som en liten laddad grå boll därute i skogen..fast söt :-) vi har en låång raksträcka hem där han typ taktar/småtravar hela vägen..