Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 846 ggr
Kjerulfia1
0

Go'middag 10/9-11

Dagen har börjat bra med en del småplock och solsken. Jag har kännt av en begynnande förkylning ett tag nu med huvudvärk, och maken är seg värre (pga förkylning), så frukosten avslutades med DayNurse. Egenimporterad brittisk meducin som hjälper mot allt. Det kan ju bero på att det bland annat är en dunderkur med paracetamol Oskyldig.

Idag är det lång hästdag. Först iväg på ridlektion, sedan ska  jag hitta på något med Gittan och hästdagen avslutas med att ta in de hästar som ska in för natten.

Jag tar lektioner på en av de närliggande ridskolorna nu under hösten. Det började med att en kompis sa att det fanns en plats ledig i den nya lilla vuxengruppen på lördagar. Det passade som handsken eftersom jag tänkte det att ska man rida unghäst är det bra om man också regelbundet rider på en kuse som kan något och vet vad den gör, samtidigt som man har en tränare/ridlärare som kan korrigera och ställa lite krav på en själv. Att sedan rida tillsammans med goda vänner är ju bara ett stort plus! Fram till nu har jag ridit en av de större hästarna på 167 eller så, lite skillnad mot Gittans 151. Man blir ju nästan höjdrädd Skrattande. De har även en stor mara där, som jag hoppas få rida någon gång under terminen iallafall. Cool

Gittans "träningspass" blir antingen promenad eller lite lång tygel.