Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 3408 ggr
connemara2010
0

Katter bland hermelinerna

Rikstävlingarna har haft två ponnyer som inte är renrasig Connemaror med. De vann varsin klass i hoppning, Oops! Halvsyskon är dom också!

Sassenach
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad var det för stam på dem då?

connemara2010
0

Fel av mig dom är helbröder. 93 i raskod. Pappa och morfar är äkta Connemaror.

Poetic Juatice-Lofty Roderic

GE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp, helbröder är dom. Mamman heter Rodielle, mormor Marielle och har okänd stam. De måste ha slunkit genom av misstag, men är det hela världen? Vem som helst kan göra fel, och härstamningen Poetic Justice - Lofty Roderic ser ju onekligen rasren ut…

Kanske något att fundera på till en annan riks? Tävlingar med öppna klasser är även partbred får vara med…

Då kanske en sån här liten sötnos kan vara med..

Miranda kat B e Balans RWR 5 u Hagens Ellina RC 438

connemara2010
0

Jag har inte sagt att det är hela världen men de andra tävlande som egentligen inte tävlar under samma förutsättningar. Enligt proppen endast renrasiga Connemaror. Som du säger ngt att vara uppmärksam på till ett annat år. TDB har ju ingen spärr för endast Connemaror och det är där man anmäler.

Calvaro
0

#3 Håller med! Nu när det har skett är det ju inte så mycket att göra åt. Men till nästa år så får man kolla lite extra.

Jag har också en med raskod 93,  Poetic Justice - Pommac -okänd så jag hade också tyckt att det varit roligt med någon PB klass till hennes ev. avkommor.

GE
0

Eftersom bara far och morfar kommer ut på pränt på listor från TDB, tog antagligen den som kollade dem för givet att de var rasrena. Jag tror ingen förväntar sig att man anmäler en korsning till en rastävling heller för den delen, så det kanske inte ens kollades? Fast bortsett från vad som stod i proppen, var väl förutsättningarna ändå desamma för alla tävlande? Precis som på alla andra tävlingar… 

Kanske det kan komma något kul ur det här. Jag ska nog ta och föreslå styrelsen att iallafall börja fundera lite på att ha öppna tävlingsklasser. Det känns som en god idé ju mer jag tänker på det. Om inte annat borde det kunna ge större startfält (=inkomster), för jag är nästan säker på att det skulle locka en hel del.

Däremot bör nog själva championaten förbli stängda, eftersom det i första hand är ett rasevenemang. Det behöver inte betyda att inte korsningarna kan deltaga i dessa klasser, men jag tycker nog inte de ska kunna bli Connemarachampions. Jag tror inte någon skulle misstycka, och det blir inte annorlunda än att tävla på DM i något annat distrikt. Du kan inte bli distriktsmästare men du kan ändå vinna klassen.

Jag skulle nog utan att tänka efter speciellt mycket kunna räkna upp minst 10-15 ekipage bara häromkring som skulle vilja komma (om det inte var för långt bort vill säga). Ponnyn på bilden bla…

RC71
0

#6 Det har varit klasser för PB tidigare. Tyvärr har intresset inte varit så stort och det har varit svårt att få ihop klasser . I Eskilstuna tex fick den enda PB deltaga utom tävlan bland ordinarie pga att dom ej blev egen klass.

monsterpony
0

Nu gick de ju i avdelning B, och om jag har fattat rätt är det väl ingen som vinner då utan de hoppar bara felfritt för att kvala till ungponnychampionat…?

Personligen har jag inga invändningar mot partbreds så länge det finns intresse nog för att göra klasser för dem och plats att ha med dem. Då var det väl värre den gången när någon försökte anmäla en renrasig NF-hingst till connemaramästerskapet… Skrattande

colleen
0

Jag är inte förvånad vem det är som anmält hästarna måste jag tyvärr säga. Synd att man inte har respekt för arrangemangen. Rynkar på näsan

~Jag tror på ödet~

[Hagalyckan]
0

Dags för lite utställningsresultat och WHP etc? Har bara sett tävlingsresultaten hittills och av FB fattat vem som vann men resten!

Denna kommentar har tagits bort.
monsterpony
0

#10 Titta i tråden Riks… 2011 för klassvinnarna på fredag och lördag i alla fall. Från söndagsklasserna minns jag inte så mycket, var lite för upptagen för att lägga resultaten på minnet, men Råås Emerald vann i alla fall bland treårsstona och Bjennesby Miss Li kom tvåa. Tror jag… Minnet är bra, men kort… Skäms

[Hagalyckan]
0

Det har jag sett men jag tänkte mig mer poäng och mer precis plaseringar osv i de olika ridklasserna, whp och utställningsklasserna.

RC61
0

Jag tycker också att det börjar bli hög tid att publicera resultat från riksen med poäng osv!! Funderar också på om man inte skulle kunna ha en "riksutställnings-blogg" kommande år? Där kunde man skriva om allt kring riksen före och lägga ut resultat när den pågår samt lite bilder. Jag tror inte att det skulle vara så svårt att göra det och dessutom väldigt roligt för alla som inte kan vara med på plats.

AprilLily
0

Om man får vara med på en part-bred måste det gälla alla, eller hur?

[AlphLauren]
0

Tidigare år när det fanns partbred klass (Eskilstuna 2008 tex) så var där EN med. Kul liksom…

Men om intresset är högre nu så tycker jag det ska införas partbred klass igen, men det krävs ju att dom som har partbred hör av sig till SCS också och inte bara väntar på att få något serverat i och med den situation som nya styrelsen tog på sig så har dom mycket att tänka på ändå.

Vad det gäller RIKS i år så tycker jag att man kan flytta ner placeringarna ett snäpp. Alltså att partbred hästarna som vann få behålla sin blågula rosett som klass-segrare men sedan tycker jag att den på renras som kom tvåa bör få flytta upp ett snäpp och också få en blå-gul rosett för bästa renrasiga i den klassen.

Och vise versa med övriga placeringar får nya rosetter…

Men det är ju bara vad jag tycker förstås Obestämd

GE
0

Tråkigt med den dåliga responsen när möjligheten gavs, men vilka fick vara med? Sen den här tråden startades har jag pratat med ett antal korsningsägare. En av dem sa att hon hade velat vara med (ridklassen) i Eskilstuna 2008, men fick höra att inga ponnyer från 9000-serien fick deltaga. Var det så?   Hennes ponny är en 99:a med icke godkänd far, och är dessutom bara 1/4 Connemara. Det verkar logiskt att en korsning med icke godkänd far inte får vara med, det får inte de rasrena, men alla andra ur 9000-serien då? Numera blir avkommorna e godkända Connemarahingstar 93:or. Om inte heller dessa fick vara med, kan det inte ju bli så många kvar? Förutom hästarna med raskod 54 (ASVH) och några till, återstår väl i stort sett bara 43/45. Tex avkommorna till det 10-tal Connemarahingstar som är godkända av ASRP. De blir 43:or om mödernet fyller kraven för rp-avel. De är dock inte alltför många, och om inte modern uppfyller kraven blir de 93:or som de här helbröderna. Avkommor e RP-hingst u Connemarasto blir också 43:or, men de är heller inte så många. Jag såg aldrig proppen själv, stod det specificerat vilka PB var berättigade att deltaga?   Kanske kan det anses som kontroversiellt att “puffa för” korsningarna, men jag menar inte att det ska göras reklam för korsningsavel. Bara att vi ska vara lite mån om dem, de är också produkter av våra Connemaror. Med sluten stambok är de visserligen inte intressanta för Connemara-aveln, men kan väl ändå få vara med på ett hörn? På sitt sätt ger de också rasen lite bonus. Jag vet tex några som haft Connemarakorsningar, och som sen övergått till Connemara. Tack vare att de har tillskrivit rasen de goda sidorna hos korsningen. Sen kan man tänka på Poetic Justice, som nog haft god hjälp av sina många duktiga korsningar? Man kan tycka vad man vill om honom, men nog är väl de flesta av oss lite stolta över att han är Connemara? SCS brukar skriva en liten notis när någon korsning gör bra ifrån, som tex när Verdi (mf Lofty Roderic) vann 6-årsfinalen i hoppning, eller när Poeten-avkomman Little Wonder vann ponnyderbyt. Jag tycker att det är trevligt att de kan få den uppmärksamheten av rasföreningen, trots att de bara är halv eller kvartsmaror…   Däremot är jag nog ingen direkt fan av exteriörbedömningar, åtminstone inte på riksnivå. Lite konservativ där kanske, men det blir knappast hanterbart med olika klasser för korsningarna också, och en enda klass för samtliga årgångar är inte speciellt kul. Förutom det måste det bli väldigt svårt för domarna, eftersom det inte finns någon rasstandard att gå efter. Ska de vara med bör det nog finnas en sån först. Liknande den som Welshponnyföreningen har tex; WP Small (<148 cm) och WP Large (>148,1 cm). Båda med raskod 87. Till dess tror jag faktiskt det är bättre att visa på en utställning hos ASRP om man vill ha en bedömning på sin Con x…   Sen tror jag dessutom att det i första hand är tävlingar som drar. Jag håller med om att man inte kan vänta på att få allt serverat, men många korsningsägare tror nog inte att de får vara med på ett rasrent evenemang. Ett par av dem som jag pratade med sa faktiskt just så när jag frågade om de hade varit i kontakt med SCS någon gång. De hade de inte eftersom de tog för givet att de inte fick…   Ryttarna söker tävlingar i TDB, så om proppen ligger där skulle jag bli förvånad om inte startfälten ökade rejält. Fast förutsättningen är nog att de från 9000-serien får vara med också, iallafall de med godkänd far…   Varför ska man ha dem med över huvud taget undrar nog många? Förutom att jag som sagt tycker att de kan få vara med på ett hörn, så drar de in slantar i form av medlems/startavgifter, och det plus större startfält är väl aldrig fel? Dessutom skulle det kanske kunna bli en kat B också, så att den här lilla damen får lite konkurrens!   Woodbrook Philippine f-94 e The Fugitive u Kiltulla Snowdrop

[Hagalyckan]
0

Gerd, i proppen stog endast rasrena Connemaror, inget om partbreds!

[AlphLauren]
0

Alltså korsningsbedömning i utställning på riks, där kan man säga stopp tycker jag. men just alla rid-tävlings-klasser borde finnas partbred klasser. Men det räcker ju inte med att folk pratar med varandra "jag hade velat vara med".

Maila till SCS och be dom lägga upp en intresseanmälan redan nu på hemsidan tex. Och sedan måste korsningsägarna själva puffa på och även hålla koll på hemsidan.

Hur ska SCS annars kunna lista ut att det är många som vill vara med nu?

Som sagt, EN partbred var det i Eskilstuna och därför fick den tävla utom tävlan med dom andra. Jag har för mig (dock inte säker) att den var med på i alla fall WHP så vad den du pratade med har fått för svar vet jag inte varför

RC71
0

#17 Jag kan minnas fel men tror att kriterierna var e. licensierad far och minst 25 % connemara.

#18 I årets propp ja. Men tidigare har det som du vet varit klasser för PB.

[camira]
0

Man blir ganske forundret,#9 skriver

"Jag är inte förvånad vem det är som anmält hästarna måste jag tyvärr säga. Synd att man inte har respekt för arrangemangen." Rynkar på näsan

Alle pass skall vises ved registreringen til tävlingen,og kan desverre ikke arrangören skille på et svenskt ridponny pass og et connemara pass, så kanskje man skall gi en oppläring i dette til de som sitter og registrerer deltagerne, slik at en situasjon som dette hadde unngåts.Kanskje de som meldte på hestene ikke viste at de ikke fikk delta,men arrangören skulle ha informert deltagerne ved registering,som ikke ble gjort,altså er det arrangören feil ikke de som skulle delta som #9 yttrer.

GE
0

Mycket bra idé att lägga en intresseanmälan på SCS hemsida. Svårigheten som jag kan se är hur den initialt ska nå ut till korsningsägarna, så att de vet att sen kika in på hemsidan med jämna mellanrum. Att bara tänka att de får höra av sig om de är intresserade, genererar nog inte så många nya medlemmar. De måste först få reda på att SCS kan vara en kul förening även för dem, och först därefter kan man kräva samma engagemang som av övriga medlemmar. Som det är nu tror jag inte att det faller sig helt naturligt för korsningsägaren i allmänhet att ha koll på SCS hemsida. Kanske tror man inte heller att man är “behörig” när man “bara” har en korsning? Inte vet jag, men jag tror i vilket fall inte att det rör sig om en bunt personer som sitter och väntar på att bli serverade. Om SCS bestämmer sig för att lägga ut information, får väl alla hjälpas åt med mun-mot-mun metoden så länge, tills någon kommer på ett bättre sätt att fånga upp dem. En artikel + länk på Ridsports web vore nog inte så dumt…   En intresseanmälan säger dock inte hur många som verkligen dyker upp på ett evenemang, men jag kan inte tycka att det ska utgöra något problem. Efter att ha bestämt upplägget, är det nog bara att lägga ut proppen i TDB så tidigt som möjligt, och vänta och se. Har man öppna klasser spelar det heller ingen roll hur många (eller få) PB som anmäler sig, tävlingarna rullar på oavsett. Man kan också välja att ha vissa tävlingsklasser stängda. Fast jag tror att både ryttare och publik tycker att det är roligare med öppna klasser. De tävlar också mot varandra i vanliga fall, så varför separera dem här med enda resultat fler klasser men färre starter i varje? Inte ens LA-klasserna behöver vara stängda. Fokus ska förstås ligga på att de är Connemarachampionat, men två prisutdelningar är allt extra som behövs. Det förekommer ganska ofta att man rider om cuper, titlar etc som en "klass i klassen" på tävlingar. Om man inte deltager eller inte är startberättigad i cupen, DM/KM-klassen eller vad det nu kan vara, kan man endast placera sig i den reguljära klassen. Det är inget som någon tycker är konstigt. Däremot tycker jag WHP och ridklasserna ska förbehållas Connemaran…   Den jag pratade med hade fått info av någon som hade sett propositionen. Som hade sagt att det fanns två klasser för PB, men att det inte hade framgått vilka som fick vara med. Om det nu stod angivet  25% Connemarablod och licensierad far, fattar jag inte hur hon kunde missa det, men det gjorde hon uppenbarligen. Det som stod om 9000-serien gällde väl då endast Connemarorna förstås?! Inte som hon hade tolkat det, de korsningar vars raskod börjar med en 9:a. Nu spelar det ingen som helst roll, den “aktuella” ponnyn har en icke godkänd far, så den hade ändå inte fått vara med.   Vilket jag anser vara helt ok. Det får ju inte ses som någon slags legalisering av buskavel. Det är inte vad PB ska stå för! Såg förresten en riktig “fyrvägskorsning” för ett tag sen. Ingen skugga ska falla över ponnyn, den var pyttesöt och hoppade glatt & villigt. Med en förälder Shetland-Welsh Mountain:Russ, den andra Connemara-Russ är det dock ingen PB för mig iallafall, det är en VC (Village Cross)!

[AlphLauren]
0

#21 SCS personal hade hand om utställningen och ridklasserna, NFK hade hand om connemaramästerskapen.

Dvs info har gått snett någonstans, NFKs personal har nog inte fått "order" om att kolla hur passen ser ut, man kollar oftast bara vaccinationspappret. Och för mig skulle det vara mer konstigt att lata korsningar än att inte ha god tro och tro att alla är rena connemaror då det står i proppen men via TDB är omöjligt att kolla upp utan flera timmars jobb

[camira]
0

Har ikke NFKs personal fått den relevante opplysningen om regelverket som gjelder for connemara mästerskapet,som Arrangeres av SCS er det fortsatt arrangörens feil,det er arrangörens oppgave og plikt og informere funksjonärene om hva som gjelder.

[camira]
0

i

[AlphLauren]
0

Jag är inte tillräckligt insatt och kan inte besvara dig. jag kan heller inte säga att det ÄR så som jag skrev men det KAN vara så.

Alla pass ser i stort sett likadana ut, även färgen på pärmen. Så nej jag tror inte personalen i sekreteriatet har suttit och kollat stamtavlan utan enbart vaccinationen.

men om du läser tråden och alla kloka svar där och med lite mer öppenhet och förstående så kanske du förstår också :)

gjort e gjort. det är ju bra för då vet vi till nästa gång att vi inte kan lita på hästägarna och ryttarna, tyvärr. det drabbar oss alla

GE
0

#21 Jag tror också att det gått till så. Ingen kan nog ens drömma om att någon skulle anmäla en korsning till ett renrasevenemang, om det inte uttryckligen står i proppen att de får vara med.

Om det var någon som anmälde ponnyerna bara för att testa, är det bara att gratulera till framgången, men samtidigt buga och tacka för lärdomen! Det kommer med största sannolikhet inte att gå igen.

[camira]
0

Svar Til#26 citat : "Jag är inte tillräckligt insatt och kan inte besvara dig. jag kan heller inte säga att det ÄR så som jag skrev men det KAN vara så."Men du svarte jo i inlegg #23?uten å nevne at du bare gissade.

Punkt2:CITAT.

"Alla pass ser i stort sett likadana ut, även färgen på pärmen. Så nej jag tror inte personalen i sekreteriatet har suttit och kollat stamtavlan utan enbart vaccinationen."

Man behöver ikke å lese en eneste stamtavle får å finne ut hvilken rasförening som har udstett passet,det står med store bokstaver på forsiden.På svenska pass står det Svensk Connemara Selskap,og på Irrländska står det CPBS Connemara breeders society.Svensk er Blått og Irrländsk är grönt.Tar vell ikke flere timer å lese hva som står på framsiden for å avgjöre hvilken ras hesten har?Se citat1

Punkt3:Citat "men om du läser tråden och alla kloka svar där och med lite mer öppenhet och förstående så kanske du förstår också"

Med mer öppenhet?Har bare konstatert at det ikke är de anmelde som har gjort fel som flere yttrer,men arrangören som ikke kontrolerte passene og lot dem delta.

colleen
0

#28 Det är ju din synpunkt att det inte är den som anmält som gjort fel. Men bara för att du tycker så betyder ju inte det att det är rätt…

Med tanke på att personen ifråga fött upp båda ponnyerna samt ponnyernas mamma så vet personen mycket väl att det inte är rasrena connemaror och har helt enkelt struntat i det och anmält ändå, trots att det mycket tydligt stod i proppen att tävlingen är öppen för renrasiga connemaror…

~Jag tror på ödet~

[camira]
0

#29 Om hun visste det og alikevell anmeldte til konkurangsen er det et moralsk spörsmål.Men man kan ikke komme vekk fra at   feilen ble begått av personen som kontrolerte passet og lot en svensk ridponny delta i et mesterskap for renrasige Connemaror.

AnnaB
0

För upplysning så hittades dessa hästar i anmäln.listorna FÖRE tävlingarna påbörjades, vilket också påtalades till de inblandade arrangörerna.

Vi hade vid förra årets connemaramästerskap anmälda hästar av diverse ursprung, anmälaren informerades i god tid före om att de inte fick starta, vilket alla accepterade utan problem,  då mästerskapet är till för "äkta" connemaror

[AlphLauren]
0

#31 och vad fick du för svar av den du sa till då?

#28 du kan vända och vrida hur mycket du vill på mina inlägg och svar, du hittar säkert ännu mer att klaga på i mina inlägg.

Men vad hjälper det nu eller om 100 år? Gjort är gjort och vi tar lärdom av det och det är så man förbättrar sig :)

[MaritWal]
0

Om vi tittar framåt och tycker att det är en bra idé att återigen försöka sig på att låta part breds delta i vissa klasser, så tror jag att det ändå kan vara idé att lägga ut det på hemsidan i god tid. Jag tror som GE att dessa ryttare/ägare själva inte har för vana att gå in på SCSs hemsida. Men vi är många som följer hemsidan och vi kan på hemsidan uppmanas att sprida informationen vidare till partbredsägare.

Själv kan jag tycka att det är kul att se medvetna korsningar med connemara.

Håller även med GE när det gäller utställningsklasser. Det är inte så intressant att göra jämförelser när hästarna kan skilja så mycket i typ och det finns ju ingen riktigt uttalad gemensam strävan med att korsa.

MrsM
0

Vore det inte bättre att be arrangören om en förklaring, än att ödsla så mycket tid o energi på att spekulera?

Som jag fattade det fick dessa "katter" starta utom tävlan därför att det i sista minuten uppdagats att de ej var raskod 33 - ponnyer utan hade slunkit in via TDB till NFK. Dom har inte vunnit nånting vad jag vet? Men kolla med arrangören, om detta fortfarande är ett stort problem för er.

[camira]
0

#32 Jeg har ikke vendt på et eneste svar som du har gitt,synes bare det er merkelig at i et inlegg forklarer du hva som har skjedd,og i neste inlegg skriver at du ikke er insatt og kan gi meg et svar.Videre synes jeg det er merkelig at du skriver at alle pass har lik farve sitter her med et svenskt connemara pass,irländsk connemara pass og et svenskt varmblodspass,alle har forskjellig farge og lay out.Eneste likheten är at de är i A5 format og at de har respektive avelsforenings logo på framsiden og hvilken ras de har på side1.Videre skriver du at jeg hvis jeg leser inleggene så fårstår jeg,hva har jeg misforstått?At 2 partbreed hester har deltatt på et stevne for renrasige Connemaror fordi arrangörene ikke kontrolerte passet til deltakeren. Kanskje du kan forklare meg hva jeg har missforstått.

[AlphLauren]
0

Men orka?

Jag har ett connemarapass och min korsningsponny jag hade hade också pass i exakt samma färg. Och vek jag upp vaccinationsbladet i båda så är där ingen skillnad alls.

Jag skrev att SCS NOG inte informerat NFK att kolla raskoder i passen utan som vanligt enbart vaccination, för som någon annan skrev, jag skulle aldrig drömma om att man anmäler en korsning när det står i proppen att det är för enbart renras.

Ska man ens behöva säga till om sådan (Ja NU vet vi att man måste det då)

Men vart vill du komma? Hitta en skyldig att anklaga? Så gör det då.

Jag tycker å andra sidan att det är mänskligt att fela och att huvudsaken är att man inte gör samma misstag igen.

kbz
0

Den lilla tjejen på bilden (Woodbrook Philippine) som GE skriver om är min ponny. Jag fattar ingenting om det här med vem som får vara med eller inte): 9000 säger ni, får inte vara med och tävla? Har det med att göra när dom är födda? Hon har full stamtavla i passet. Förlåt om jag fattar lite trögt, är hon connemara eller vad är hon? Partbred då? Om jag ska betäcka henne med en connemara hingst, vad blir fölet då? partbred? Är lite inne på den linjen då hon är en underbar ponny. Kan verkligen tänka mig att skaffa en connemara igen som nästa ponny(: Har en Welsh också men den har jag köpt hos en uppfödare i  sverige och är welsh kat c som nyss har nyss gjort sitt 3-års test(: Kul med dessa tester och tävlingar, nytt för mig.

Calvaro
0

#37 Nu får någon annan rätta mig om jag har fel men hon går som connemara eftersom hon är införd i den irländska stamboken och även i det svenska registret (33-94-5067)

Luckorna bakåt i stammen är nog förlåtna eftersom det var så länge sedan.

http://sh.freefarm.se/sh/SokHast?a=visa_hast&id=30322

[Hagalyckan]
0

Woodbrook Philippine

RC-IRE 11622

Fullvärdig Connemara i alla avseenden

GE
0

#37 Så roligt kbz, hon är en riktig liten ärta! Hade hoppats få chansen att ta en hoppbild innan utesäsongen tog slut (mitt teleobjektiv inte är ljusstarkt nog för att få bra bilder i ridhus), men hon var struken de två senaste tävlingarna jag har varit på. I Heby stod jag lite illa till, så bilderna på henne därifrån blev inget vidare..   Jag tror att du funderade på om om 9:an i hennes födelseår hade nåt med 9000-registret att göra? Det har det inte. Det är den första siffran i löpnumret (de 4 sista siffrorna i reg numret) man menar. Det börjar alltid med en 9:a i det registret, tex 33-00-9084 (raskod-födelseår-löpnummer). Så du kan vara helt lugn, Philippine får vara med på alla SCS evenemang, och hennes föl e Connemarahingst blir precis som hon, en tvättäkta Connemara.   Tvättäkta Connemaror är dock även de i SCS 9000 register. De är införda där av olika skäl, att fadern inte var godkänd tex, och därför är de inte berättigade att deltaga vid ex riksen.    De korsningar som nämns i tråden är registrerade hos ASRP med raskod 93, och det är något helt annat. Det finns även en raskod 99, och i vilken registerbok en korsning hamnar beror på föräldrarnas ras/status.   Såg att Philippine är anmäld till Jälla (Aros RS) den 24/9. Kanske jag kan få fotografera henne på framhoppningen? Det står inte i proppen, men den måste väl vara utomhus?    //Gerd E KUL förresten att du funderar på föl. GO FOR IT!!

kbz
1

Tack snälla för era svar! Ja, som ni ser är man inte så insatt i dom olika raskoderna mm. Det skulle vara jätte roligt att vara med på SCS evenemang någon gång(: GE dina bilder är super fina! Funderingar på föl, helt rätt men man kanske ska överlåta det till dom som kan(: GE, fotta så mycket du vill, alltid roligt med fina bilder(: Nu ska jag surfa runt lite på SCS hemsida(:

monsterpony
0

#41 Hoppas vi får se er på något SCS-evenemang framöver. Det är alltid kul att träffa nya fina connemaror. Glad