Ungponnychampionat
Grattis till alla kring Holmtebo Yeats för den fina andraplatsen!
http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=880990

ja grattis!!
Och till UNDERBARE Poetic Kelly som vann 5 åringarnas hopp idag.!!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Inte nog med det…LOFTY FIONNUALA segrade i 3-åringarnas hoppfinal kat D, och fick dessutom den högsta poängen av alla kat! GRATTIS!!

Oj så kul. Grattis till Yeats, Kelly och Fionnuala och alla inblandade. 

oj grattis Fionnuala också o alla andra duktiga väl visade hårt kämpande Maror!!!

Grattis till er alla. Nu får vi se hur det går idag
.

Har jag fattat det rätt att POETIC KELLY fortsatte i god stil idag också, och kammade hem segern i 5-års hoppchampionatet?! GRATTIS!!!
Grattis alla med så fina unghästar! 
Connemarorna har visat sig på flera ställen med bra resultat i Falkenberg.
Poetic Kelly vann 5 årschampionatet för 5 åringar i hoppning efter 8,6 i går och 8,2 idag. Vann individuellt igår och var tvåa idag. Stor grattis till Anna Kerttu som lotsade Kelly runt banorna på ett så förtjänstfullt sätt.
Lofty Fionnuala bästa treåring i hoppning med Hagalyckans Justin RCB 4 på en hedersam fjärdeplats, båda efter Castleside JJ.
Tyvärr saknar man resultatredovisning fortlöpande från evenemanget, dom finns ju på FB.
Någon som vet något om dressyren?
Grattis till alla duktiga hästar och människor!
![]()
En helt fantastisk helg i Falkenberg! Tack för all support och glada kommentarer som vi fick! Kelly och Anna hade väldigt jämna rundor och fick credit för det! Stort tack för all uppbackning och väldigt trevligt att titta på alla duktiga maror i Falkenberg - kul! Nu får folk sluta att säga att vi inte kan föda upp hoppeponnisar i Sverige (kommentar bl a från K G Svensson)! 

Ja grattis igen det är verkligen många parametrar som ska stämma när det går bra!…Men resultaten är fortfarande inte uppe på hemsidan??!! Någon som vet var o när de kan ses?
Dressyren var väl ingen succé men välkämpat ni som var med och gjorde reklam för connemarorna.
Kul att det gick så bra i hoppning. Om jag förstått saken rätt är både Lofty Fionnuala och Poetic Kelly resultat av ett uppfödarna åkt till annan hingst fast man haft hingst på gården. Bra gjort!

Grattis! alla inblandade. Bra jobbat!
Här fanns det mycket bilder från championatet.
http://www.jacglenphoto.com/animals/Sidor/Ungponnychampionatet_2011.html#grid
Jag sällar mig till skaran som vill gratulera alla fina connemaror som deltog! Många fina rundor gjordes, både på hopp- och gångartssidan, men vad som framförallt slog mig var hur trevligt temperament den stora majoriteten av connemarorna hade!
I synnerhet vill jag nämna Holmtebo Yeats och Bjennesby Shania som deltog i 4-åringarnas uppsuttna hoppning. Trots sin unga ålder gick de in och tog sig igenom banan på ett totalt avslappnat och lekande lätt sätt. Båda två var i mina ögon överlägsna de andra deltagarna temperamentsmässigt. De kom på andra respektive tredje plats och var verkligen väl förtjänta av sina fina placeringar.
Ett extra grattis också till de övriga placerade: Holmtebo Yale (tre jämna och riktigt bra gångarter - han kommer gå långt!), Lofty Fionnuala (vilken kapacitet hon visade upp), Hagalyckans Justin (här har vi någon som älskar att hoppa, och så snygg han är…), Holmtebo Crested Ten (väldigt vacker och med riktigt fina språng) och inte minst Poetic Kelly (prata om bra bakbensteknik!). Givetvis uppvisade alla dessa en otroligt trevlig inställning och toppentemperament - de är ju connemaror :)
Tack för glädjande gratulationer om min ponny som verkligen älskar att hoppa, Justin har alltid gillat att jobba oavsett vad man bett honom göra. Nu skall han till Anna Kerttu igen för fortsatt utbildning.