Presentationstråd
Alltså jag är den där som känner igen ansikten men glömmer bort namn! Hästars utseende och namn är lättare att komma ihåg av någon anledning men även där, vilken häst hörde till vilken människa?
Och vilken människa döljer sig bakom C-ifokus-namnet?
Nu kanske inte alla är så pigga på att lägga ut bild och namn på sig själv på ett internetforum men man kanske kan skriva var man är hemmahörande i landet och hur många eller vilka hästar man har och eller om man har uppfödning och vad stuterinamnet är i så fall?
Jag kan ju börja även om jag tror att de flesta vet vem jag och min häst är :)
E-M Eriksson, Norrtälje
Hagens Zinzano

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mitt namn är ju inte så hemligt här ;) Lina i förnamn. Lina Åkerberg alltså
Har ingen häst, har aldrig haft någon. Var från 2005 till för några månader sedan medryttare på icke-connemaran ;) "Snörpa". Letar just nu efter ny pålle.
Tror jag är mest känd som webmaster för www.aramennoc.se och SCS (www.connemaraponny.org)
Ansiktsblind o har lite svårt för att känna igen folk… är förmodligen därför jag är lite dålig på att hälsa ;) Inget illa menat…
Vid connemaraevenemang ses jag väl oftast med kameran i högsta hugg. Fastnar på bild själv gör jag så sällan jag kan ;)

Linda Wickström heter jag och bor strax utanför Knivsta i Uppland.
Jag har en supergo connemara som heter Gräns Birgitta (född 2008), allmänt kallad för Gittan, eller som min kompis som hjälper till ibland säger Gittan-girl. Gittan är inte ponny till storleken längre, och växer lite till hoppas jag.
Connemarafrälst blev jag av Unexpected Copper som var ridskolehäst på Akademistallet i Uppsala. En stor, brun connemara efter Viggen. Han fick mig att bli säker i sadeln igen efter 10 år utan ridning och hästar
. En riktigt guld"ponny". Så när jag bestämde mig för att skaffa egen häst så fanns det ingen tvekan om vad jag ville ha.
Jag är rätt bra på att känna igen folk (får säkert äta upp det någon gång).
Jag är också sekreterare i nybildade Connemara Öst.

Alla mina bilder är för stora för att bifoga så ni får leva utan bild.
Jannicke Nyqvist heter jag och jag är 24 år gammal. Bor i Djurslöv, mellan Malmö och Staffanstorp, tillsammans med min fästman Appe och vår snart tre månader gamla dotter Mathilde. I huset finns också fyra katter.
Pluggar heltid på Juristprogrammet, ska börja femte terminen i höst. Jobbar dessutom extra på Uniflex bemanning, just nu på ett uppdrag för Skånska Dagbladet.
Hästarna är fyra till antalet, tre connemaror och ett svenskt halvblod.
Registrerat stuterinamn är Invictus.
Brolötens Cinnabar RC 1265 är min stora kärlek, världens bästa ponny. Hon är i år 19 år gammal men obekymrad om sin tanthet.
I stallet finns dessutom hennes sexåriga dotter Cassiopeia Nova RC 1388 och Peias ettåriga son Invictus Castleknock.
Halvblodet är ett 19-årigt sto som tror att hon är typ fem år gammal. Utlånad på foder och bor i Finspång, samma kommun som mina föräldrar bor i.
#1 Vad har hänt med Snörpa?
Synd att du inte finns i min närhet, här har jag velat ha medryttare i flera års tid, men inget napp…
Sigrid Åberg
sigridpapottan.blogg.se www.pomonaconnemara.se

#5 du har PM
Märit Walfridsson, Gävle. Har tillsammans med dotter liten connemarauppfödning sedan 2003, Wal's connemarastuteri som fått namn efter vårt första connemarasto (inte vårt efternamn faktiskt…) som vi köpte 1996. Var dock connemarafokuserad redan 1971 och då på Lunde stuteri innanför Sundsvall. Jobbade även lite i England på Arrow connemara pony stud. Gjorde ett hästuppehåll på 20 år! från mitten av 70- till mitten av 90-talet Har nu 5 connemaror och ett halvblod samt 6-8 inhysta ponnyer på boxplatser och lösdrift alldeles utanför Gävle centrum. Rider bara ibland nu för tiden och tycker att det är roligt att vi fått till lokalföreningen Connemara Öst.
Vet inte varför bilden blev så liten…
Ulla Gunnars, Bromma, Stockholm. 1 connemara Ballinasloe Ambassador f. 2000 (Ambo) som vi köpte 2006 då han importerades från Irland. Funkade perfa första åren i allt. Han är tyvärr skadeförföljd sedan 2 år med ytbliga böjsenan vä fram och det är lite dystert. Gör allt för att han ska kunna komma igen, kanske mer som min.
Just signat fodervärdskontrakt på ett svenskt halvblod Precis f. 2002 e. Prestige VDL ue. Pajazzo som ska bli hopphäst åt Maja om det funkar väl. Lite väl stor för min smak men har samma goda lynne som vår Ambo dvs cool och obekymrad överallt. Träning för Lotta Björe Jump club i höst samt tävlingar. Dressyrträningar planerade för både mig o MAja. Mycket häst att hålla ihop.
Vi hoppas på att ha Ambo backontrack till dressyr/W.E med långsamt upptag i höst.
Ambo kommer väl alltid vara vår nummer ett vad gäller hästar.
NI connemaravänner är viktiga för mig :-)
RC 927
Jag heter Lena Norman och bor i Nacka.Har en äldre connemara,Brolötens Malinér och hennes två-åriga dotter efter Hagens D'Arcy,Pemberley.Hon finns just nu på lösdrift utanför Norrtälje,men tanken är att hon ska komma "hem" under augusti.
Stallet finns på Värmdö.Har där hjälp av min dotter också,samt en medryttare.
Malinér har en avkomma till,Miss Fifty , som är såld till Norge där hon fått en avkomma.
Åker kanske till Hölö med Pemberley!
Lena

Johanna Dahlberg, Stuteri Valorous döljer mig bakom RC1293.
Har idag 4 (!!) connemaror, som såklart började med 1…
Jag äger
Önnarps Monia RC 1293 (f 2003, Backuddens Mountain Haze - Aladdin- Rolls Royce)
Valorous Monarch (f 2009, Brolötens Grafit - Backuddens Mountain Haze - Aladdin)
Valorous Philadelphia (f 2010, Juno Rory - Backuddens Mountain Haze - Aladdin).
Jag "lånar"
Bingo Bell RC 112 (f 2006, Coosheen Finbarr - Brantshammar Bell Dara - Rosenaharley MacMilo)
Jag finns i Växjö och har hästarna 1,5 mil utanför Växjö mot Kalmar!

Elin Bolling
Red mellan 2007-2010 Connemaran Hagens Chance ( f. 2001 e: Fredriksminde Hazy Chance RC u : Hagens Paloma) som ägs av Valla ponnyklubb i Linköping
Vi tävlade på lokal nivå i dressyr runt om i Östergötland som ponny 07-08 och häst 09-10
Flyttade från Linköping till Örebro för snart ett år sen pga studier.
Just nu rider jag lektion en gång i veckan på Örebro fältrittklubb.
vilka fina kort jag kan se i tidigare inlägg, flera som visar hur otroligt social vår härliga ras är.
annki johansson
3 härliga connemaror, alla helt olika men en gemensam nämnare, otroligt pigga och arbetsvilliga.
hagens yuppie 14 år,e frederiksminde hazy chance u abbeyleix flora
holmtebo aran 7 år, e hagens o´chief u hagens ayla
liljegårdens opal beach 4 år, samma far som yuppie u liljegårdens omega
alla tre är överhöjdare och jag älskar dressyr, men den kan ju både ridas på äng, i skog och på bana. mycket tacksam för att jag fått, peppar peppar, ha så friska och fräscha hästar under flera år. köper mina hästar oftast som åringar, vill sätta min egen prägel på träningen. rider aktivt för tränare regelbundet, oftast ett par ggr i veckan.
roligt att vi här i öst fått igång vår avdelning så sakteliga. jättekul att möta nya connemaravänner i vårt avlånga land. nu i slutet på september är vi i dagsläget 10 st som under en helg kommer att rida långritt. spec roligt för mig som inte har några connemarafrälsta i närheten. även om jag förstått att mitt lilla stall på tre platser kallats för connemarastallet, det gillar jag.
bilden visar mitt älskade lilla sto stockmossens cressida med sin fina dotter nikita, en sådan märr gör att denna ras vill man inte vara utan.

Hej kul att se er!
Maria Frank vi har 4 Connemaror nu och 2 halvblod.
Alla D-ponnier
Touchwood Wilmer X f 98
Canyon Haze f 97( Till salu finns annons på Hästnet)
Elektors Storm f 06
Elektors Art Deco 07 på bif foto
Gör "allt" m våra maror- De båda äldre tävlar så mkt vi hinner..dressyr (LA) o hopp (LC-B) går jakt o barnritter.
De båda unga köptes i mars och rids nu in av döttrarna.
Bor i Skåne (15 min fr Flyinge o Lund)håller på att bygga färdigt vår stora investering - det nya stallet, vi erbjuder student med hästboende.foton på:http://www.facebook.com/pages/Bo-p%C3%A5-Lantg%C3%A5rd-i-Remmarl%C3%B6v/165318233496913
Hej! Kul tråd..
Kristina Rassing och Angelika Rassing från Norrtälje
Vi har haft connemaror sedan 1984
CANDY MOON -83 E. Öxenholm Mosqito U. Usan Moonlight köpt 1984 och bott hos oss sedan dess…
LILJEGÅRDENS ELOISE -94 E. Honey Chief U. liljegårdens Omega köpt 95 så dem är gamla på gården :-)
Sen har jag köpt tillbaka min första och enda uppfödning
PALOMA E. Viggen U. Eloise men hon är utlånad till liljegren här på i fokus på obestämd tid :-)
VI hoppas att vi får ha kvar våra gamlingar i många friska år till..

Sandra Liljegren, rospigg, 89:a och snart sjuksköterska.
har inte vart aktiv här på ett tag nu..
Har två connemaror hemma;
Paloma (som ovanstående nämnt)
Liljegårdens Bellis
E: Fredriksminde Hazy Chance U: Dayana Rose
(går även att läsa lite om henne på connemaraberättelser)
Bellis:

Clara Andersson, 69a från Tidaholm.
Har en mara:
Belle Celicia RC 1275
e. Countach Campbell RC 75 ue. Lukas RC 35
Betäckt med Hagens O'Chief, så nästa år hoppas jag på det första connemarafölet under stuterinamnet Eddings :)
För mer info: http://forssa-eddings.se/bellecelicia.html