Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettallmänt
Läst 1293 ggr
[AlphLauren]
0

Tips - tävlingslicens

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det har väl inte undgått de flesta att SvRF höjer licensavgifterna fr o m årsskiftet. Livstidslicensen för häst försvinner och ersätts med en årlig avgift på 200kr.

MEN. Om man löser livstidslicens innan årsskiftet (950kr) så kommer den att fortsätta gälla och man behöver bara uppdatera den varje år (0kr).

Så ett tips nu till de som har unghästar är att skaffa livstidslicens åt dom redan nu (om de kan tävla i framtiden).

Förutom att det lönar sig för hästar som har många år framför sig så tror jag att det kan bli en sådan fråga vid ev. försäljning som köpare kommer fråga "har hästen livstidslicens" och om den då har det så är det ju helt klart positivt. Så tänker jag i alla fall som är i unghästköpartankar.

Dyrast att tävla kommer det bli för dom (oss) som bara tävlar 4-5 tävlingar per år. Men så är det väl, alltid måste det bli någon grupp människor som blir missnöjda. Den här gången var det min tur SkrikandesFlört

colleen
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur gammal ska hästen vara för att man ska få skaffa licens då? Orkar inte kolla upp det nu. Kanske någon som har bra koll här?

~Jag tror på ödet~

[AlphLauren]
0

Hästen ska vara reggad hos ett avelsförbund. Står inget om ålder i TR.

Ponny som startar som häst ska ha hästlicens.

Så jag vet inte om det finns ponnylicens och hästlicens men det måste ju gå att byta därimellan annars för pållen kan ju växa över när den är 6-7 år och innan dess ha mätintyg så?

Maila och fråga dom kanske? Min är ju 155+ så för min häst blir det ju hästlicens….

GE
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tänker lite som du, och har löst livstidslicens för Fenella. Inte för att hon någonsin kommer att bli till salu, utan för att jag räknar med att årslicensen kommer att höjas vartefter. Det skulle inte förvåna mig om den kostar 500:- redan om ett par år…