God Morgon 2011-10-31
Dagen!
Är fortfarande lite butter över kursen i helgen, teori passet var bra. Men de två uppsuttna passen var inget för varken mig eller Kråkan. Han var uttråkad! En fundering; när man söker tränarlicens måste man inte gå någon pedagogisk kurs då? Tränaren är säkert jätteduktig ryttare, men kan inte lära ut för femöre. Så det var 900 kr helt i onödan.
Annars blir det telefonsamtal till försäkringsbolaget, skall ställa lite dumma frågor om besök till Ultuna. Sen skall jag se om man kan hyra ett ridhus i närheten, vi måste liva upp ridhusgrejen för Kråkan. Göra en hoppövning, det kommer bli intressant i den bemärkelsen om jag sitter kvar eller ej.
Skall laga mat ikväll chili con carne, mums.
Ha en bra dag!

Ännu en måndag på jobbet. Ser ut att bli en fin dag.
Dagens mission blir att få tag på hovslagaren. Det brukar som tur är inte vara några större problem.

God dag!
Äntligen hemma efter en långhelg i V-ås!
Sitter för tillfället och äter brunch, allt för sent när man vart uppe sen sex.. men så kan det vara ibland..
Ska snart ut och prova det nya tränset på Skrållan =) Kände mig riktigt orättvis när jag inte köpte något till Bellis, men när jag insåg att hon har x antal träns hänger så kändes det dumt att köpa ett till…
Gud så tråkigt att höra, var det den kursen på RNR?
Vad är det du ska göra på Ultuna?!
Mysigt att det var ljusare ute när man åkte till jobbet idag. Dock mer otrevligt att det är mörkare nu när man kommer hem!
Jag har bokat återbesök på ATG-kliniken för Zinzano och hans tänder. Var ju inne på koll två veckor innan rikset och jag fick mig en avhyvling som hette duga (fast fint insmekt mellan raderna förstås) men så även en AHA-upplevelse.
Hela sommaren har vi ridit på hackamore varierat enstaka tillfällen med rakt bett och bara ridit på tränsbett när det varit tävling. Nu mer och mer rider jag på tränsbettet dock och det har verkligen gått superbra, ända tills för ett par veckor sedan då jag tycker han börjat hänga lite väl mycket i ena sidan. Så lika bra att ta återbesöket nu!