Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: hingstar
Läst 5288 ggr
Foresta
0

Mer om Kewin RC 85

Jag önskar mer information om connemarahingsten Kewin RC 85. Ur BlåBasen framgår det att han har placeringar i LA hoppning och LA dressyr runt 2000, sedan verkar han inte ha tävlats (mer än ev lokalt) under 2000-talet. Nu verkar han dock vara ute på banorna igen :)

Jag är lite nyfiken på hans bruksprovsresultat och eventuella exteriörmeriter. Han varkar inte ha används så mycket i aveln? Någon som sett någon avkomma eller kan berätta lite om avkommornas meriter?

Hlsn Helena

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

Nyvreten
0

Förra helgen var  Kewin med på reg. hoppn. på Edsbro ridklubb här i Roslagen , dock ingen plac. denna gång. ( om jag inte minns helt  fel Obestämd )

Camo2
0

Hej!

Kewin tävlar för Haningebygdens div 1 lag. Var felfri i första omgången då klaget blev 3a.

En dotter till honom, Karenina tror jag hon heter, brukar också finnas med i samma tävlingar. De var också med på Sundbys lokala tävlingar för några veckor sen.

Pappan Uranus står på Lidens Connemarastuteri.

Foresta
0

Ja, Uranus känner jag till, jag har sett honom många gånger ute på fälttävlansbanorna. Det var därför jag var lite nyfiken på Kewin, då jag tycker att han har en intressant prestationsstam. Jag har också sett båda halvsyskonen Tiger Elf och Kazmir (u.Krikas Irish Elf) ute på banorna, trevliga ponnyer.

Har någonstans i bakhuvudet att modern Krikas Irish Elf har tävlat på högre nivå, är det någon som vet mer?

Hlsn Helena

~ Dimmans stuteri ~

colleen
0

Han är ju inte använd alls mycket i avel, jag satt och kikade på honom inför årets hingstval. Tror att det fanns ett 20-tal avkommor registerade efter honom (som finns med bland stamtavlorna på SCS sida). Minns dock inte om någon av de tävlat.

Håller med om att han har intressant prestationsstam och Kazmir såg jag bla när han vann SM i fälttävlan för några år sedan.

~Jag tror på ödet~

Foresta
0

Ja, jag är ju lite nyfiken på varför han inte använts i aveln? Han är ju inte så stor heller, och inget gulanlag.

Hlsn Helena

~ Dimmans stuteri ~

colleen
0

Det görs ju ingen reklam för honom, så det kanske är därför. Sen har han ju inte tävlat något direkt eller visats på utställning så det kanske har lite med det hela att göra?

Jag gillar hans stam, men han står lite väl långt bort.

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

Han har ju ett diplomsto efter sig, Di Kevina född 2004 ue Golden Rover

Akerberg
0

#4 Du såg nog dubbelt ;D det är bara 10

Tittut
0

# 7 Mamma är mitt gamla connemarasto Diana II. Kyss

Jag har en bild någonstans i mina gömmor.

Jag skrev en liten artikel om Krikas Irish Elf för några år sedan, men den ligger i den andra datorn. Om jag inte missminner mig så hade hon tävlat SM i fälttävlan.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Grabbarna-A]
0

#9 Är Kewin Lenas uppfödning?

Tittut
0

# 10 Ja, Kewin är uppfödd av Lena Nilsson och han har också stått där uppstallad, efter att hon sålt honom.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Grabbarna-A]
0

#11 Ja ok, då är det den Kewin som stod där när jag hade Samba där. Han var fyra år då har jag för mig och en riktig gaphals Flört. Samba och Rubina stod i hingststallet Oskyldig.

Camo2
0

Om ni vill se en hoppbild på Kewin så gå in på Madick.se - Arkiv - Södertörn 090322 och titta på bild nr 42689. Han finns nog med på andra album också, men jag har inte riktigt koll på var han har tävlat.

Foresta
0

Tack för alla svar.

Är det ingen som vet något om Kewins bruksprovsresultat?

Hlsn Helena

~ Dimmans stuteri ~

Bessie
0

Heej, för de första, Edsbro, heter Edsbro Ryttarförening  =)

Men jah har sett många avkommor från honom som hopptävlar och är mkt fina  =)

Qvarfordtjarl
3

Hej, jag har tävlat och tränat kewin i dressyr under 2008 och lite i början av 2009. Dock blev inte resultaten på tävling de bästa då man märkte att han hade tröttnat lite på dressyrbanan. Men på träning gick han sonen klocka, så himla fin va han. 2009 när jag slutade rida på han pga av studier på annan ort och övergång till stor häst. Då började min kompis hoppa lite på honom och det var hon som red för haningebyggden. Hoppas ni har fått lite rolig info om prinsen. Hälsningar Sofia Qvarfordt-Jarl