Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: connemaraberättelser
Läst 2894 ggr
[AlphLauren]
9

Tiden går fort när...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tiden går fort när man har roligt!!

10 år i år (augusti för att vara exakt var det).

Zinzano, vilka resor vi varit med om! Min bästa vän som gör mig glad 2-3h varje dag! Min tid i stallet är min terapi för att överleva gissar jag. Där lämnar jag mobilen i bilen och tänker inte på något annat än att min vita kompis ska ha det så bra som möjligt! I stallet kan inget eller ingen stressa mig.

Och den vita lämnar ingen oberörd. Som det där mötet med en gammal tant från ett ålderdomshem i Undersåker/Åre. Stallägaren som jobbade där hade lovat att hon skulle få följa med till stallet för att klappa på hästarna. Damen hade själv bott på gård med hästar och djur i yngre år men var nu "inspärrad" på hemmet, enligt henne själv.

Jag var inte med själv men stallägaren berättade efteråt att damen hade pratat med Zinzano hur länge som helst och sagt förundrat till stallägaren "Nämen. Han förstår ju vad jag säger?!"

DET är nog det finaste på något sätt som jag hört någon säga om min häst. Kommer jag att minnas för alltid!

10 år, 10 kvar - MINST!! Cool

[AlphLauren]
3

4 år

[AlphLauren]
4

Idag!

[AlphLauren]
2

Tidigare i år (fortfarande i fat-camp)

Kjerulfia1
0

Vad härligt ! Vad roligt att ni har haft så lång tid tillsammans och jag hoppas det blir minst lika länge till Glad.

Annette
1

Ponnyer blir gamla så du har nog många år framför dig med din ponny Glad.

Mitt New Foreststo är 31½ år och jag har haft henne i 30 år.  Jag var 11 och hon 1 år när vi köpte henne, så jag minns inget liv utan henne. Hon är fortfarande pigg och till humöret är hon precis som vanligt så ibland undrar jag faktiskt om hon inte har evigt liv ;)

karalf
0

Såå himla fin ponny du har!! Glad

[AlphLauren]
0

#5 Gud vad roligt! Jag hoppas att jag får leva med min häst lika länge!

#6 Tack så mycket!! (fast han är ingen ponny, han råkade bli 155cm) hihi