SCS exclusiva hemsida
Jag läste på styrelsebloggen att SCS nya hemsida kostar 20 000 kr. Är inte det vansinningt? Jag vet inte hur många medlemmars SCS har men om man antar att SCS har 200 medlemmar blir det 100 kr per medlem! Nu höjs väl medlemsavgiften.
Man ska också kunna följa registreringsärdendena på webben. Fast det har redan kommit av sig. Nya registratorn verkar vara så snabb så att det inte behövs.
Den gamla registratorn tillika stamboksföraren ska också enligt styrelsebeslut redovisa sina handläggning men är det väl ingen som tror blir verklighet.
Nu är det fritt fram för alla styrelsekramare här på cif att försvara sina idoler.
Enda bättre, man kan ta ut en hingst avgift på 2500 SKR per nyregistrerad hingst och man drar av lite på registrerade hingster och vipps har vi 20,000 kronor
Bra Honeydew att du bevakar de här frågorna. Själv har jag fullt upp med att försöka ta reda på vad jag som uppfödare indirekt får betala för att SH köpte ut sin generalsekreterare. Någon som vet? Eller hur man kan ta reda på det?