Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: annonser
Läst 2446 ggr
thilda-
0

säkerhetsväst säljes

Har en säkerhetsväst som jag köpte för ca 1månad sen, men jag hade ingen större användning av den tyvärr så nu lägger jag ut en intressekoll och se om det finns någon här ute som är intresserad av den.. Säkerhetsvästen har bara legat i ett skåp och den är enbart prövad 2gånger.. lapparna sitter fortfarande kvar på västen.. Bilder finns om det är nån som är intresserad. Gelehallon90@hotmail.com Nypris: 1.750kr tänkte ta 1.500kr Den finns i Årjäng, Värmland

[AlphLauren]
0

Kan ju vara en idé att skriva vad det är för märke och storlek på västen Cool

thilda-
0

hoppsan Skäms det är i storlek medium men den är ganska så tajt så den passar nog bäst på en som ligger mellan S och M…
och det står UFO plast på den..Den påminner lite som ett cross skydd typ men den är mot häst ;) vet inte hur jag ska förklara det som..
den är inte lika klumpig som racesafe, denna väst har som en stor platta bak på ryggen och sen är det som nät tyg och drag kedja fram + kardborre som går runt magen som är elastisk och 2 plattor fram som skyddar bröst/lungor och dom plattorna är mjuka.. hela västen sitter väldigt slimmad och man rör sig väldigt fritt med den :)

[AlphLauren]
0

Är du säker på att det verkligen är för häst och att du inte blivit lurad? Var köpte du den?

För googlar man UFO så tillverkar de ryggskydd/skydd för motorcross verkar det som…

[baffinbay]
0

Racesafe - klumpig?

Har en sådan och det känns inte ens att man har den på sig….

thilda-
0

#3 ja jag är säker, köpte den på en travshop…

#4 om man jämnför dom 2 så är den "klumpig" ;) tycker då jag

thilda-
0

#3 Erik Adielsson (om du vet vem det är) han har en exakt lika dan väst men jag har mjuka kuddar fram istället för hårda

[AlphLauren]
0

Då är det nog en skyddsväst för trav du har och jag skulle rekomendera dig att sälja den på tradera eller lägga ut på nåt travforum?

Jag vet inte hur en sådan skulle fungera att rida i, säkert fungerar det men det finns ju kanske en anledning till att kuskvästar och ridvästar är olika utformade.

Kuskvästen har väl inte lika bra skydd på sidorna? Antagligen för att man riskerar att bli trampad mer vid fall i ridning än fall ur sulkyn?

[AlphLauren]
0

frtab.se kan man se olika kuskvästar under trav-kuskutrustning sid. 2

är det typ en sån du har?

Agnes125
0

Vad heter modellen på västen?, för de finns många olika ''ufo plast'' Flört