Rätt val?
Såhär var min historia till varför jag skaffade bella:
Jag hade precis blivit medryttare på en 5 årig islandshäst när pappa fråga om jag inte hellre ville ha en egen häst. (de var så att hans nya fru, och hennes barn hade en häst som snart kommer få gå själv om de inte hittade en ny häst som sällskap)
Och de visste att jag gärna ville ha en häst, o kunde de man behövde veta.
Så de frågade om jag inte ville ha en häst, o självklart sa jag ju ja :) men jag skulle få betala själv för den, o bara jag bestämde om jag ville den eller inte.
Jag sökte upp hästar som skulle passa mig, o åkte sedan och provred.
de två första var travare, på 12, och 16 år. jag var inte nöjd med någon av dom, för ena försökte bara stegra sig, o den andra var otroligt skvatträdd (+ de upptäckte då att den var halt! :O)
så de blev varken någon av dom, men sen frågade pappas tjej om inte jag kunde tänka mig en c-ponny ist.
självklart tänker jag som många andra att ponny räknas till litet, men jag kunde ju iaf ge det en chans? ;)
De var då vi åkte och kolla på bella. En import irland, och föredetta pensionerad t-märkt elit hopphäst.
Jag fastnade för henne direkt :D
Eftersom hon var t-märkt så kunde de inte ha kvar henne, för de satsade väldigt stort på sina hästar :)
Hon var så härlig i allt! temperament, gångarterna, och inte minst kändes de som att hon verkligen förstod mig, o att vi var sammanförda <3
Jag sa direkt att de fanns, o kommer aldrig finnas en bättre häst för mig! Vissa tyckte jag var galen som hade blivit så fäst vid en häst på 1 timme, men jag kände inget annat än kärlek tiill henne <3 :)
De var tisdag när jag provred henne, o jag hämtade hem henne redan på lördagen den 18 september kl 11, en timme i från linköping uppe i södra vi, i närheten av vimmerby :)
Hon är född -94 och är en maxad c-ponny sa dom, men när jag mätt så är hon d ponny ;) Hon är delvis connemaraponny, o kanske quarter, men de kommer jag nog aldrig få reda på :)Och jag bara älskar hennes namn! Reapes Donna Belle<3
Hela hennes liv har gått ut på att vara bäst, o pressas till max! så hon visar inte när hon har ont.. Hon föddes på Irland, togs till Danmark, åkte sen till Sverige, o senare nu har jag henne!<3
Jag har redan lärt mig mkt genom att skaffa henne, o de kanske finns något som kärlek vid första ögonkastet? :)
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

Vilken historia! Det är alltid så roligt när någon hittar en häst som man blir störtkär i !
#2 jaa visst känns de fantastiskt? :D
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..
Precis så känns det för mig!
Jag har en connemaraponny på prov nu, hon är ett sto på 7 år. Hon heter Rind och är världens snällaste!<3 Fattar inte att det finns så snälla pållar!<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
Mvh Rindgalen!:D<3