Vilken är bäst?
Hej!
Jag undrar vilken hästras som passar mig bäst:) Svara så gott ni kan!
Jag är ca 155cm lång och väger ca 35-40 kg. Jag har ridit i 6 år, men jag gillar inte hästar som är typ "bångsstyriga", envisa o.s.v… Jag ska nämligen köpa min första ponny:D Jag bor på en hästgård, men jag har aldrig haft en heelt egen ponny;)
Vilken ras passar mig bäst? Skriver några som jag gillar som ni får välja emellan:
Connemara
Arabiskt Fullblod
Korsningsponny
New Forest
Welsh Cob
Welsh Mountain
Välj!:)
Ingen som vill svara? Måste veta! Ska köpa en ponny denna eller nästa vecka! Pleeeze!
Mvh WainyLH

Hästar är individer så det går inte att säga att en speciell ras är si eller så.
Att köpa häst är inte som att köpa en jacka, det kan ta tid att hitta den rätta och eftersom det är levande varelser det handlar om skall man inte förhasta sig är min åsikt.
Jag har just nu en connemara på prov… Hon är ett sto på 7 år som heter Rind. Hon känns helt rätt för mig, och jag vill verkligen köpa henne! Men mamma säger att jag måste ha en annan också på prov, också ett sto som heter Pelami. Hon är av rasen New Forest. Om jag ska vara ärlig är hon ganska livlig av sig, men man måste ju prova! Min mamma är ganska skeptisk till Rind, men jag vet verkligen är hon är den rätta! Rind åker imorgon och då kommer Pelami… Önska mig lycka till, det lär behövas! :P
Mvh WainyLH