Poetic Justice
Hej,
Jag är en fransk förädlaren av Connemara ponnyer.
Jag letar efter bilder eller filmer på Poetic Justice och sitt föl.
Vad kan du berätta om sin produktion?
Tack så mycket för era svar.

Här är Poetic Justic:
http://www.aramennoc.se/aramennocbilder/rc81.jpg
Här är bilder på Poetic Justices föl:

http://www.aramennoc.se/hast.asp?hast_id=549 stam o lite info
Tittar du längst ner på sidan ser du alla avkommor. De med en grön plupp bakom namnet har bild!
Tack så mycket.
Hans föl är stor?
Det är en fantastisk hingst.

#3 Hans föl blir oftast mindre än honom själv, Han har inte fler föl över 148cm än andra hingstar.

#4 Nej, jag har inte heller hört att hans avkommor skulle bli ovanligt stora. Men hoppa kan de… 
Hej Jabado! Välkommen in hit.
Hur kommer det sig att Du kan skriva på svenska!? Folk i Frankrike brukar bara kunna franska? Imponerande.
Vänlig hälsning, M
Kan det vara så att Jabado använt sig av ett översättningsprogram på Internet tro ?, med tanke på ordet "förädlare" som nog ska vara "uppfödare"… Google har ett sådant program. Brukar bli lite roliga översättningar ibland 
En kompis till mig försökte men det gick inte så bra och svaret som kom tillbaka på franska handlade bla om huggormar tyckte översättningsprogrammet ! Trots att det skulle handla om hundar… Jättekul att läsa var det i alla fall, trots att vi inte fattade nått
Annars är det kul att utländska connemaraälskare hittar hit och svenskan är det inget större fel, man förstår ju vad det står. Det går ju annars bra att Jabado skriver på engelska också, om det är enklare för denne, de flesta härinne förstår väl engelska ?
Poetic Justice är en fin hingst och han kommer säkert få mycket ston i Frankrike.

#7 Tja, huvudsaken är att man förstår i det stora hela vad som menas
För min del fungerar översättningsprogramsvenskan lika bra som engelskan. Språk har aldrig varit min grej 

Och jag förutsatte att hän använde ett översättningsprogram, därför försökte jag svara kort som möjligt och använda samma ord. :-)
Hej,
Ja jag översätta med Google.
Det svenska språket är komplicerat.
Tack för din förståelse.
Bilder av Poetic Justice i Frankrike.
http://www.syndicatlinaro.com/SLforum/read.php?f=1&i=28091&t=28091
http://www.syndicatlinaro.com/SLforum/read.php?f=1&i=27698&t=27698
Tack för ditt svar och bra år 2009 

Vad kul att se så mycket kort på honom, han är ganska anonym bildmässigt i sverige.
Om du vill så kan vi ju skriva på engelska om det är enklare?
~Jag tror på ödet~
#10 mais, nous parlons francais ici chez CIF n'est pas! 

#12 Va? :p
Ambo,félicitations pour votre français,il est très correct.
Est ce que Poetic Justice a des fils étalons en Suède?
Ahh, je ne sais pas beaucoup du "le Poet" mais, je vais demander les personnes ici chez CIF
Alla här, vilka godkända hingstar har "Poeten" här i Sverige?

Poetic Justice har inga godkända söner.
Ingen, det är det som är problemet
. Vi letar…
Okej. Insåg inte det. Jag är verkligen en nybörjare inom connemaraavel den saken är klar hehe
Häftigt o se "Poeten" han har ju inte fastnat på så mkt bilder i Sverige..

Han ser jättefin ut, roligt att se!

#20 Fin häst med mindre fin ryttare 

#21 Nä inte så snyggt men han ser glad ut…

#21 Gillar du inte när ryttaren lägger ner handen mot valvet och tar stöd där (och därigenom blir mkt stark och okänslig i handen)? 

#22 Ja 
#23 Det var inte precis det..
Vadå han var väl stilig? ;P
Underbar hållning må jag säga!
Om ni menar den äldre guben så ser det rätt komiskt ut ja, verkligen ett omaka par
Fast jag skulle nog inte ha sett så roligt ut heller, skumpa upp och ner däruppe med mina extrakilon 
Men Poeten ser ut att trivas, vilken glad uppsyn han har 

#25 Mm
#26 Äldre gubbe?
Skulle tro han är i vår ålder…
Jaja då vet jag vem ni menar
Men det är en äldre gubbe som rider också och han passar inte så bra ihop med hästen tycker jag, ser tungt ut 

#28 Så långt ner på sidan hade jag inte tittat
antagligen inte RC71 heller!
Eloge till Poeten som ser glad ut på alla bilder.
OMFG och jag tycker jag är på gränsen för min mara… :P