SM hopp 2-5 augusti 2012
Nu till helgen avgörs utomhus SM i hoppning för ponnyer vid Årsta-Runsten, söder om Stockholm...
Ett 20-tal Connemaror kommer att starta under helgen, och av dem är det 8 som är anmälda till SM-klasserna.
Kat C
Brolötens Cloetta, Coronilla II, Nygaards Fölfod, Poetic Annie
Kat D
Some Man for one Man, Tullamore Dew, Ix de L'Aulne, Idefix de Villon
Flera intressanta namn finns i kringklassernas startlistor, tex den till Sverige nyligen inkomna hingsten Silver Shadow (IRE 1141). Han har redan sin mamma Poetic Moonlight här i Sverige, och även sonen Bunowen Paddy.
Passa på alla som har möjlighet att åka till Årsta-Runstens fina anläggning, och heja fram våra Connemaror! Passa samtidigt på att reka lite. Det skulle vara en suverän plats för Riks 2013 tex…
Helbror till Poetic Annies morfar, och en av 80-talets framgångsrika Connemaror, Silver Streek (e Roundstone Chief u Atlantic Blue) får äran att illustrera artikeln. Bilden är från SCS championat 1984..

Det är väl en Boett-hjälm? Jofa hade väl ingen hästsko som logotyp?!
Är det inte Wahlströms Ponnyklubb? Jag hade förstås sån! InÄr det
***RADERAT***
***RADERAT***
Hjälp GE. Min Androidplatta har fått fnatt!

#6 Jag skulle inte våga försöka med Androiden ens….

#3 Jojomen, Wahlströms Ponnyklubbs medlemsmärke!

Såklart! Jag skyller på att bilden är tagen ett par år innan jag är född :p

Poetic Annie var felfri i omgång 1, SM-klassens kat C. Det var även syrran Little Wonder (korsn e Poetic Justice). Brolötens Cloetta hade 4 fel, Nygaards Fölfod 8 fel och Coronilla II stannade ut sig,
I kat D var Tullamore Dew felfri, medan Ix de L'Aulne och Some Man for one Man hade 4 fel vardera. Wutan (korsn e Westside Fred) 12 fel.
Idefix de Villon var tyvärr struken…

Naturligvis håller jag på Connemarorna, men….
Duktiga Amanda Anger på Munsboro "Absolut Ren" Todd är i toppform, och jag kan nästan sätta en slant på medalj (kat C) för ekipaget!
För en tidigare ägare har Padraig Dolan berättat att Munsboro Todd är en rasren Connemara, som han köpte på Ballinasloe Market. Det ska ha funnits papper, men dom hade han inte kvar…
Att han är det behöver man inte tvivla på, eller hur?
#11 Har nog passerat några connemaror som blivit av med sina papper på det stället :( Lite tråkigt! Men det är en väldigt fin ponny! Vädret ser dock ut att vara mindre trevligt….

#11 Ingen tvekan om rasbehörighet på uteendet där inte .

Nejdå, den bilden är från Edsbro för en månad sen, då ekipaget vann MSV A efter att ha dubbelnollat i blötan!
Årsta-Runsten bjöd på ett strålande väder idag, men fy tusan vilka svåra banor!! Poetic Annie och Little Wonder (korsn), som båda gick felfritt i fredagens omg 1, fick 5 resp 4 fel idag, och dessa tar de med sig till A-finalen. Det är väl dom två som har bäst chans i kat C, men man vet aldrig. Brolötens Cloetta gick idag runt med 12 fel, vilket är mycket bra med tanke på att halva gänget stannade ut sig, och hon tar 16 fel med sig till finalen. Nygaards Fölfod 8 + 12 fel. Min lilla favorit Todd som inte rivit ett hinder på jag vet inte när, rev helt plötsligt tre. Jag tror att hans ryttare var väldigt nervös! Till final med 0 + 13 fel.
Kat D. Tullamore Dew var felfri igår, petade ner en bom idag, och går till final med 5 fel totalt. Ix de L'Aulne och Some Man for One Man tar båda 8 fel med sig (4 + 4).
Vad som helst kan hända i finalen, lycka till i allihopa!
Tullamore Dew
TACK! Vad kul med uppdatering!! Heja heja!!