Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: tävling-utställning-och-evenemang
Läst 3696 ggr
GE
4

Riksutställning & Connemaramästerskap 2012

Är det någon/några som har lust att rapportera in lite resultat?

Gärna bilder oxå!

Märit
2

Connemaramästare ressyr (lätt A) Kat C Hagens Bella Kat D Lofty Roseann Häst/överåriga ryttare Hagens Dumle. Det är vad vi kommer ihåg och då tyvärr inte ryttarnas namn och bilder finns kvar i kameran… Andra kanske kan komplettera.

GE
1

Hagens Bella reds av Paulina Harsen i Rånäs för två veckor sen. Det är en urduktig tjej som också rider Valdo RP 150.

Grattis till alla segrare!

Edvardsson
4

Connemaramästare Hoppning (LA)

Kat C Alma Trofast - Lofty Rose of Tralee (e. Coosheen Finbarr ue. Ashfield Cathal Crobdhearg)
Kat D Hanna Åhman - Hagens Earl (e. Hagens Ryan ue. Fredriksminde Hazy Chance)

Utställning
BIS - Trojas Molly Malone e. Janus ue. Brantshammar Bell Dara

Reserv BIS - Lofty Deirdre e. Dexter Leam Pondi ue. Carrintubber Lad

GE
0

Tack för rapport Glad

Grattis till alla!

Edvardsson
1

Så lite så! Tyvärr har jag inga bilder, men det fotades väldigt mycket alla dagar, så det borde dyka upp så småningom Flört

GE
0

Hoppas Glad

RC71
2

Grattis alla välskötta och fina ponnyer och dess "anhöriga" som gjorde fina resultat i helgen !

Extra stolt och glad är jag naturligtvis som "farmor " till årets BIS-vinnare , Trojas Molly Malone samt övriga två visade Janusbarn . Junessa som segrade i äldre stoklassen med guld samt blev bästa veteran och China Girl .,tvåa i sin klass efter Molly. Även hon med guld .

GE
0

Ja, man blir lika stolt vare sig man är "mamma" eller "farmor" Skrattande

Grattis!!

RC71
0

#8 Tack !

Ja visst är det så Glad

Calvaro
0

Grattis till alla er och hoppas ni hade en trevlig helg!

Tackar även de som snabbt uppdaterade SCS hemsida så vi som var på hemmaplan kunde få ta del av resultaten. Nu hoppas jag bara att någon som var där och fotade kan dela med sig av lite bilder Flört

starrhult
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Starrhult Bingo och Fly High har jag redan presenterat i annan tråd. Här är Starrhult Electra. Hon fick ju 8:or hela vägen (40p). Electra är egentligen också "tillverkad" mest utifrån sin "spinnsida". Två mycket förärvningssäkra ston i Sverige är Grey Ladyfriend och Ashfiel Fancy. Att Thomas Björklund tog Fancy till Öxenholm Bobby resulterade i Lindens Enya, som jag kunde få låna till avel. Att jag tyckte det var spännande med Bobby hade bl.a sin grund i att Mrs M vid något tillfälle talat om att hon, när det begav sig, bland annat fått prova att rida honom - och lovprisade honom för hans ridbarhet. God ridbarhet är enligt min uppfattning en av dom viktigaste egenskaperna hos en ponny, och säger också mycket om temperament. Därför har jag varit förväntansfull över resultatet. MKT rolig är hon att rida i alla fall - en riktig liten arbetsmyra. Men också en ponny både till utseende och temperament, för lite arbete gör att hon skapar sig egna sysselsättningar på olika sätt. Något måste hända! Hennes mamma var inte helt olik, och Sigrid Gahne fick nog nyttja både list och övertalning för att hon skulle acceptera den tilltänkta pojkvännen.

Rozpravka
0

Kan någon tipsa om det dykt upp bilder från riks nånstans? :)
P.S. Det är redan bestämt att jag med några polare ska resa över och se riks 2013 så nu återstår bara var och när det blir ;)

Edvardsson
1

Här finns lite bilder :)
http://tephra.se/