Irland & Clifden Show 2012
Hoppas att några har lust att dela med sig av upplevelserna…

Jag skulle ha åkt dit men det får bli nästa år i stället men jag hoppas någon är där och vill dela med sig av lite bilder sen.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jag hade den stora förmånen att få åka, mamma kommer nog tvinga mig skriva om det i nästa nummer av ConnemaraNytt. Har tagit några bilder jag lagt ut på facebook, skall se om jag inte kan länka till dem här.

#2 Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Du kan väl skriva lite här också, och lägga ut några bilder…

#3 Man är väl lite bekväm(läs: lat)? 
Återkommer i ärendet nästa vecka då det bara är stallet som skall skuras, när jag inte jobbar eller har en dressyrtävling på g…

Ha! jag hittade hur man länkade till albumet i facebook…
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.247994058654317.57079.100003311738042&type=1&l=2f48175d2a Resan till Irland var toppen! Trots små program ändringar, var den väl värd sina pengar. Jag var en i en grupp på åtta personer som landade i Dublin ca halv tio på söndag förmiddag. När hela truppen var samlad begav vi oss med hjälp av vår ypperliga busschaufför till det första stuteribesöket strax utanför Dublin. Detta stuteri inriktade sig faktiskt mest mot färgavel, de ville få fram gulbruna lite mer lätta maror som är lätta att sälja. Sedan styrde bussen med de lite trötta och ganska hungriga resenärerna till Killbeggan Whiskey Distillery, för en guidad tur som slutade med en whiskey provning. Dag två hade vi två stuteribesök i Midlands, det första hade en av sina hingstar i en egen flock med ston. Han var mycket social och harmonisk. Det andra var på jakt efter en ny avelshingst, även då han har en mycket fin individ som vi fick se dag 3. Dag tre betade vi av fyra stycken stuteribesök, då börjar man bli lite mättade på vita ponnyer, nog för att det var fina men lite många. Vi fick se de unghinstar som blev etta och tvåa i sina klasser på Clifden. Personligen gillade jag den som kom tvåa bäst. Dagen avslutades i Cliften med international reception på Abbey Glen Hotell. Dag fyra fick vi endast besöka ett stuteri, innan hälften av oss begav oss iväg för att rida i den solbelysta(!) Irländska naturen. Enligt ridläraren fick vi hästar med Connemarablod i sig allihopa, men en del verkade tveksamma i mina ögon. Dock var det en trevlig ridtur, med fantastisk utsikt. Enligt önskemål styrde chauffören de som ville åka med kosan till Connemaras national park, där de hade en fin utställning och fina stigar för de som ville klättra lite, upp mot toppen på ett berg. Dag fem var det Cliften Show för hela slanten! Två ringar och fullrulle i bägge hela tiden. Könsfördelningen på de som visade ponnyerna är det motsatta om man jämför med i Sverige och det i sig var en ganska intressant upplevelse. Jag kroknade dock någongång mitt på eftermiddagen, min vita ponny kvot var nog mättad för dagen. Vi avslutade kvällen med en gemensam middag på en restaurang i Cliften. Dag sex inleddes med resans sista stuteri besök, en bok lansering och lite hopptävlingar på "showground" innan avresan till Dublin. Det kanske blev lite kort, men jag kan ju inte ge er alla gobitar, måste spara lite till C-nytt. 

#6 Vad kul det låter!! Hoppas det blir en resa nästa år också för då vill jag följa med!