Sommarpremieringarna 2012
De pågår för fullt över hela landet. Är det några som varit iväg och fått sina Connemaror bedömda? Eller några som varit där som publik, och som kan berätta. Har rasen fått några diplomston tex?

#1 Vilka fina och milda ögon hon har! Förstår att hon skötte sig!

#2 Grattis till diplomet! Är det lilla fröken som *not* är konstant?

Fenella var i Österbybruk i går. Jag känner mig fortfarande lite tagen av poängraden 99887 = 41p. Jättekul och väldigt oväntat! Innan tänkte jag om hon travar på hyfsat bra, ska det väl kunna bli klass 1 iallafall…
Hon har bättre trav än vad siffran säger, men hon visade inte det, och då är det ju som det är. Jag är jättenöjd och också omåttligt stolt!

Grattis Gerd 
Hon ser superfin ut ju !

#7 Tack 
Grattis GE! Vilka fina poäng, precis samma som min fick :) Fenella ser absolut ut att vara värd dem, hon ser jättefin ut!
Iris är mycket riktigt Grafitavkomman som antagligen inte är konstantskimmel. De flesta av hennes stickelhår och de vita fläckarna är dock på vänstersidan, så de syns inte på bilden.

#9 Tack 
Kan du inte ta en bild från vänstersidan? Är lite nyfiken!
Vilken färg är det på hingsten som hon är betäckt med?

Grattis alla till fina resultat !
#5 Måste ändå tycka det är synd hon är knoppad . Men det kanske finns en anledning till valet att knoppa ? 
Jättefin verkligen. Hur stor är hon?

#13 Jag tycker hon är finare med knoppar helt enkelt. Hon blir mer feminin och får en jättefin hals.
Klumpigt dock att fota henne med solen som lyser in mellan dem 
Får skylla på att jag var så tagen av poängen…

#14 Tack 
Hon är 146 cm

#11 Ja, det var var inte mycket, men travhingsten Tap In´s mamma hade inte flera hon heller. Det blev ju lite rabalder med Tap In, eftersom båda föräldrarna var bruna, och han väldigt synbart brunskimmel. DNA stämde dock, och det visade sig att hans mormor och hela mödernet i rakt nedstigande var brunskimlar. Modern var således så sparsam att hon blivit reggad som brun…

#15 Ok 

#19 Fin! Grattis! Antyder namnet att hon var oväntad?

#19 Grattis ! Vad är det för stam ?
Tackar, Ja hon var verkligen oväntad, därav namnet. Hon går under namnet Spexet vardagsvis.
Tack! Hon är e. Jeros Magic Star ee. Janus. ue. Spinway Corona.

#22 Aha, då är jag hennes " gammelfarmor "
Pappan är inte stambokförd så det blev nog lite tokigt att hon fick en Diplomrosett.
Grattis igen till en fin häst !

GE, jag vet inte om du kan flytta innehållet i trådar, men flytta gärna över info i den tråden jag skapade hit. Missade totalt att den fanns.

¤25 Jag hittar ingen funktion för att flytta, bara ta bort eller byta grupp. Vet du om det går, Akerberg?
Jag har mailat till Staffan på supporten, men det lättaste är väl om du kopierar ditt inlägg och klistrar in i den här tråden, så tar jag bort det andra sen…

#24 Stort grattis! 

Me fix ;) Här kommer inlägget från i söndags som hamnade i en parallelltråd.
Nyss hemkommen från sommarpremieringen på Säva, Örsundsbro mellan Enköping och Uppsala. Sammanlagt var det 4 maror som visades.
Långarnö Pauline fick 41 p
Bastubackens Olivia 39 p (?)
Chera-Non 39 p (?)
Gräns Birgitta 38p
Jag är så nöjd. Gittan skötte sig fint. Inga problem att lasta när vi skulle iväg, hem tog det kanske 15-20 minuter innan hon gick på hela vägen in (så vi kunde få fast bommen), men allt var lugnt och sansat, inga konstigheter. Vi har ju haft våra meningsskiljaktigheter där tidigare.
Det läskigaste på hela tillställningen var när hon fick syn på två av russen första gången. Då tittade den frustande draken fram ett par sekunder.
Gittan är nu ponny på pappret (jag blev rätt förvånad, men jag ska inte argumentera
).
Hon fick en 9:a på skritten, sedan var det spridda skurar. En 6:a på benen, pga mycket veka kotor bak och gracila ben, lite trist, men det är ju så hon ser ut. Rastyp och traven fick hon 8: or på. Det hade kanske kunnat bli en 9:a på traven, men jag sprang för långsamt (fick även springa en gång till på diagonalen i ridhuset så hon hade en chans att sträcka ut, då skulle jag pinnat på mycket mer, pust! ). Huvud, hals och bål 7.
Vi var till Ökna 24:e augusti. Lastningen gick jättebra….direkt in.
På premieringsplatsen skötte Pemberley sig fantastiskt bra,det läskigaste var apparaten som letade efter chipet!!
Hon gick direkt in i ridhuset och hon har aldrig varit inne i något ridhus tidigare.Klart att det underlättade att det fanns andra hästar där.
Poängen blev 87786.Kunde absolut blivit mer på traven om vi hade fått lite mer fart på henne.
Det är jätteroligt att hon får omdömet rastypisk då mamma inte räknas som sådan.Lågställd av större modell,bred hals och bra överlinje.Från sidan välbenad,tät fram och bak.Ledig skritt och kort trav.
Morgan Johansson sa att hon påminde mycket om sin morfar,Lambay Inver.
Jag har inte sett honom i verkligheten och jag tycker hon är väldigt lik pappa,Hagens D'Arcy.
Hon har ganska gracila ben och det kommer väl från Lambay Inver?