God Morgon 29 september
En gråmulen morgon i Uppsala. Regnet hänger i luften. Hopptävling med DM på Jälla väntar. Håller tummarna för Lindens Myrna…

Ja trist väder. Ska köra hunden till till Rallylydnadskurs och sen ägna helgen åt att fundera ut var i hela fridens namn jag ska förvara Xanadu någonstans…

Så var man hemma efter fyra dagar i Madrid. Jag lyckade undvika både kravallerna på kvällen då jag kom dit och strejken i kollektivtrafiken då jag skulle hem igår.
Idag blir det motion av pålla. Hon har ju haft semester i 4 dagar nu. Om vallarna är OK lär det bli en tur runt dem och lite klättring, annars håller vi oss på banan.

Hm, det blev miljöträning runt Brantshammar istället tillsammans med en av tanthästarna. Dvs smal asfaltsväg, bro, rida mellan byggnader där det ekar, stora konstiga maskiner och andra hästar…. En liten nätt skrittur på varierande underlag i 45 minuter.
Vi mötte tre bilar med släp, minst 5 andra bilar och en annan häst, och Gittan skötte sig exemplariskt varje gång. Det känns så skönt varje gång det funkar som det ska.
Det läskigaste på hela turen var två betongsuggor, som G först inte ville gå emellan eller bredvid. Ibland förstår man inte riktigt vad som händer i knoppen på pållarna.
Stallpasset idag avslutade med att jag hjälpte jag en i stallet och hängde på hennes 2 åring. En brun bjässe på +170
, men cool som en connemara!