Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettallmänt
Läst 2626 ggr
monsterpony
0

Snöööööö!!!

Okej, jag erkänner att jag är barnsligt förtjust i snö. Det är jäkligt och besvärligt och allt blir mycket jobbigare och bökigare. Sällan är det så osvårt att vara hästlös som när det är snökaos. Jag känner med er som har ponnyer att ta hand om.

Men det är så fint!!! Jag kan inte låta bli att älska snö. Jag blir glad när det snöar. Det är ljust och fint och juligt och man kan åka skidor. Glad

Kanske vi kan ha en tråd här med ponny-i-snöbilder?

starrhult
0

OK - jag gillar också snö, men bara när den ligger alldeles alldeles stilla. Inte när den rör sig - i synnerhet inte i 40km/h.. Kan bjuda på en länk till en ponny som gillar snön Kyss

http://www.youtube.com/watch?v=C-3X_wcxHTw&feature=player_detailpage

monsterpony
0

Tjo vad det går. Hoppas att det var ordentligt broddat. Skrattande

Märit
0

Jag håller med även om jag har fem connemaror och 10 inhysingar att ta hand om. Det betyder 100 m utfartsväg, stallplan, parkering och ridbana som ska snöröjas. Ännu har jag inte börjat kara ner från taken. Men vackert, mjukt, tyst, ljust och rent.

[Rhodugune]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag älskar också snö och hellre den torrare kylan som kommer med den och snö på marken än lera och råkallt. :)

starrhult
0

#2 - Brodd är en förutsättning för sådana övningar. Mer upplivande än skidåkning! Prova.. Bjuder på en alternativ slogan för marknadsföring av connemaraponnyn: "Håll dig ung med en Connemara - ponnyn som passar för alla åldrar"Cool

monsterpony
0

#4 Fiiiin!Glad

#5 Jodå, jag har varit ute och brassat på snötäckta gärden en hel del i mina yngre dagar även om det tyvärr var ett tag sen sist nu. Men sådana skidturer som jag fick mig idag kommer jag ganska långt med på upplivningsfronten också.

Edvardsson
0

Jag är också väldigt förtjust i snön, nu går det rida ordentligt, hästar och hagar är inte fulla av lera och det är ljust även på eftermiddagen! I morse bjöds det på underbart ridväder, vindstilla, - 6 grader, sol och massa snö, helt perfekt! Bilden är ifrån Angelus Oki Dokis rygg :)

GE
0

Åh, så kul med snöbilder! Kanske ska vi ordna en tävling om finaste? Ska fundera på saken på jobbet under natten…

Nån som kan tipsa om en hyfsat bra kompaktkamera förresten? Min systemkamera fryser när det är minusgrader. Blir seg och tråkig, slukar batteri och bilderna blir sällan bra…

Jag skulle vilja ha en kamera som man kan ha i fickan, och inte behöver vara så rädd om, gärna med hyfsad filmfunktion oxå…

Prisklass 1000-1500:-, max 2000:-

GE
0

#4 och 7, lägg in era bilder i tävlingstråden är ni snälla…

#6 får ta på sig skidorna och leta upp nån Connemara Flört

Sassenach
2

Följer TS regel Ponny-i-snö, dock inga maror Oskyldigdenna gång.

Man kan även arbeta med hästarna i snön. Om ni undrar så orkade vi inte lyfta upp stocken på kälken, utan bestämde oss för att ta lite häst krafter till hjälp.

camira
3

Poetic Maggie gillar vinteren

lil-sis
0

Jag gillar snö. Men inte när det kommer 50cm på mindre än ett dygn och man har 10 mil enkel resa till jobbet och sen ska köra på oplogade gator i stan. Tom min arbetsgivare gav upp till slut, sisådär 5 timmar efter de andra bolagen.

Ponnyerna och hundarna är dock mer än nöjda och sambo har fått leka med både snöslunga och plog!

GE
0

#10 Fjordhästen är väl ingen ponny? Skojar bara Flört

Mysig bild, står du bakom kameran eller bakom tömmarna?

Sassenach
0

#13 Bakom kameran så klart, det är hästägaren som är på bild.

Kjerulfia1
0

Jag måste ju också erkänna att jag är barnsligt förtjust i snö, även fast promenadvägen till stallet ständigt blir översnöad så man just nu får pulsa med snö upp till knäna och inte riktigt vet hur det ser ut under nysnön. Som gjort för att vricka fötterna! eller trilla platt fall Förvånad.

Pållan har nu fått vila. Precis när jag har blivit bättre från min superförkylning från hell, hon fått nya skor, och jag bokat träning så är hon tjock i hö bak när jag kommer till stallet. Suck. Visst är det typiskt!

Förhoppnnigsvis har hon "bara" vrickat sig i hagen och inte något annat, men det var bara att inse att det blir ingen mer aktivitet förrän nästa år.

Jag ska se om jag kan bidra med en bild från sjukhagen senare idag.

GE
2

"Vi vill inte vara med på bild"  Cool

Amanda på Play Flex fotade…

[RC1393]
0

Åh, måste fota Sparven i snön nu i helgen när vi har lite ljust! Hon bokstavligen älskar snö, får hon välja går hon hellre i diket med huvudet nedkört i snö upp till ögonen, det är fantastiskt roligt! När hon var 1år och sparkade sig fri från min lillasyster (hon fick en lätt spark i magen och blev rädd och släppte henne) så sprang hon rakt ut i snön, säker 80cm djupt som nådde henne upp till magen och sprang allt hon kunde i ungefär 50m istället för att ta vägen ner till stallplanen^^ Tur att vi bara var bakom huset på kullen och inte ute i trafiken!