Tråkigt, men det vart en fin ålder på honom.

En hingst utöver det vanliga på alla sätt med ett underbart temperament, gångarter och ridbarhet . Att få uppnå den aktningvärda ålder som Marble gjorde är få förunnat !
Fotot är från Riks i Alingsås och jag tror året var 1999 (foto Susanne Leijonhufud ) . Jag hade förmånen att få rida både far och son i Ridklasserna . Ett ögonblick jag aldrig glömmer . Marble gick så fantastiskt fint på framridningen och jag har många gånger tänkt hur synd det var att han aldrig fick en chans på tävlingsbanorna.
Tack finaste Marble för att jag fick lära känna dej och tack för dina fantastiska barn, barnbarn och barnbarnsbarn som nu sätter spår över hela connemaravärlden .
Mina tankar går nu till Susanne och jag kan inte annat än säga jag vet hur det känns.
Jag har f.n. Marbles son Erinmore Golden Marble hemma, som är en av dem trevligaste hingstarna jag har mött både från marken och uppsuttet! Träffade Marble hemma hos Susanne i somras, då 31 år gammal - väldigt vacker och välbevarad!
Mina tankar går också till Susanne, att förlora en trogen vän är bland det tuffaste som finns!
Dansk avl da det var på sit bedste
Känner med dig Susanne Leijonhufud även om jag aldrig haft äran att träffa dig blev alldeles förkrossad när jag fick höra det tråkiga som hänt!
Vila i frid Marble Jr. <3

En av mina absoluta favoriter bland connemarorna.