Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettallmänt
Läst 2177 ggr
GE
15

Synpunkter o sånt..

Svar till #77 (connemara.nu-tråden). Hingstbilden är helt underbar, och lyckost dig som kan se fram mot en vår med nya goa föl!

Jag skulle vilja ha en bildtråd FÖL 2013 och även en HINGSTAR 2013, men är det någon idé? Kommer föltråden att förstöras av diskussioner om rastyp vs prestation? Kommer hingstråden att förstöras av diskussioner, typ vem är bäst för aveln? En 42-poängare som för dagen löshoppar 6-6, eller en 36-poängare som hoppar 9-9? För att sen raskt övergå till att "allt" är SCS fel som inte följer P & R?

Handen på hjärtat, vem har lust att skriva/lägga upp bilder för att hånas för sitt hingstval eller avelsmål?

Synpunkter någon?

starrhult
9

Ligger mycket i den reflektionen. Blev glad av att läsa den "gamla" tråden från 2008. Jag tror att de flesta av oss minns vardagens "trivialiteter" med våra ponnyer/hästar med glädje - som blir ännu större när de delas med andra. Att riskera att bli förlöjligad, ifrågasatt eller i bland t.o.m hånad - gör nog att fler än jag har svårt att bidra. Men jag anser att jag (utan att vinna någon BIS, ära eller annat) som mkt liten uppfödare har varit 100% seriös med det jag gjort. Men jag älskar också bullar, träns och vojlokar - för att inte tala om bilder på andras hästar, resultat, berättelser m.m. Det är för allt roligt som funnits med och runt Connemarorna som jag från början blivit fast för rasen. Och som gjort att jag för alltid är fast för den. Men för andra som ännu inte gjort den "resan" hur skall hårda ord, bitterhet och cynisk kritik få någon att ens bli intresserad?

Clancy2
6

Uttrycket "det var bättre förr, passar verkligen in här numera!" Stämmningen VAR god från första början, minns alla gamla härliga bilder, berättelser etc…man myste varje gång man fick ta del av sådant…. Sen hände något, någon och sedan några bestämde sig för att spy galla åt det ena och det andra ;-( Jag förstår verkligen inte syftet att förstöra, gillar man inte SCS och vill få till ändringar så är detta totalt fel ställe att uppmärksamma folk på. Inget hjälper ju att ta upp ev problem här utan på årsmötena, se till att komma in i styrelsen istället ni personer som hyser så mycket agg till klubben och vill se att ändringar sker! Tyvärr kommer detta forum inte att få tillbaka sin tidigare positiva stämmning förrän de som ständigt kritiserar hoppar av detta forum. De borde finnas en regel som säger att kritiserar man minsta lilla så blir man automatiskt utslängd och elakt inlägg raderat!! Borde dock inte behövas med vuxna människor men oftast de som beter sig värst ;-(

lottaxx
6

#0 Vore jättekul med de trådar du föreslår. Har själv dåligt med bilder på hingstar och blivande föl, men jag vill gärna se bilder! 🙂 Den som mot förmodan klankar ner på någons annans häst kommer bara själv framstå som dum, så kör på! ☀️

camira
11

# 2 "De borde finnas en regel som säger att kritiserar man minsta lilla så blir man automatiskt utslängd och elakt inlägg raderat!! "

Märit
9

#4 Snälla, snälla Camira låt bli…

GE
7

Ja, det var precis som jag befarade. Tråden skulle övergå till kritik av SCS förr eller senare…

I mitt sajtavtal står att jag som värd kan välja att ta bort inlägg, eller kräva att det skrivs om, om jag anser att det skadar sajten. Det anser jag att din nidbild gör, Camira. Du har chansen att redigera den nu, om inte kommer jag att ta bort den helt.

camira
11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 Beklager jeg så ditt inlegg forsent, så her kommer bildet i redigert versjon

# 2 "De borde finnas en regel som säger att kritiserar man minsta lilla så blir man automatiskt utslängd och elakt inlägg raderat!! "

Clancy2
12

Bra Camira att du visar hur man inte ska bete sig! Du skämmer bara ut dig själv! Det är sådana som du som förstör stämningen, tråkigt att du inte kan inse det själv och respektera andra ;-( Du verkar njuta av att driva med andra. Skäms på dig !!!

camira
8

Clancy 2

Du mener utalelser som sier, kritiserar man minste lilla så blir man automatisk utslängd, er å respektere andres meninger?

Slike ideologier forstår du, gir meg visse assosiasjoner, derav mitt bilde.

Pelleplutt1
5

Jag tycker att trådarna som du föreslår skulle vara jättekul att läsa. Tyvärr är det så att jag nästan aldrig skriver något just för att det så lätt blir en olustig stämmning med hån och gliringar.

GE
5

Ja, det är trist när det blir så att folk drar sig… 😕

starrhult
8

Detta står också i regler för sajten:

Alla som går in för att förstöra, störa, trakassera, förtala etc kan stängas av utan föregående varning.

Jag tycker inte att det handlar om rätten att ha olika åsikter - utom i just den frågan. Då handlar det inte om åsiktsfrihet - utan om vanligt hyfs och gott uppförande. Det är inte frågan om vilka åsikter som framförs - utan HUR dom framförs.

Clancy2
5

Jag tycker det finns personer här som verkligen gått över gränsen för att förstöra, håna, störa, trakassera…..förstår inte varför de inte blir avstängda utan får fortsätta sprida dålig stämmning?? Det senaste här i tråden är ju på sandlådenivå!